FANDOM

Starożytna zbroja magiczna – jedna z najpotężniejszych zbroi na Khorinis. Zapewnia doskonałą ochronę właścicielowi. Została wykonana prawie w całości z magicznej rudy.

Przed akcją gry Edytuj

Pierwszym właścicielem tejże zbroi był wielki generał. Posiadał on potężny miecz zwany Urizielem, co razem ze zbroją stanowiło zabójczą kombinację. Generał poległ jednak w jednej z licznych bitew z orkami a jego miecz został ukryty w świątyni Śniącego. Potem zbroja w niewyjaśniony sposób trafiła w ręce Xardasa. Nekromanta schował ją w swojej pierwszej wieży w Górniczej Dolinie, gdzie pozostała ukryta pod okiem hordy zombie przywołanej na krótko przed zatopieniem wieży.

Gothic Edytuj

Bezimienny zakłada tę zbroję przed finałowym starciem ze Śniącym, stając się tym samym najpotężniejszym człowiekiem w Górniczej Dolinie. Bezimienny jest też ostatnim posiadaczem zbroi. Starożytną zbroję magiczną bohater może ulepszyć dzięki pomocy kowala Stone'a, czyniąc ją wzmocnioną zbroją magiczną (zwiększone statystyki ochrony o 5). Wcześniej jednak Bezimienny musi go uwolnić z lochów zamku Starego Obozu, co łączy się z fizycznym wyeliminowaniem Gomeza, będącego jedynym posiadaczem klucza do celi.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W intrze gry pokazane jest, jak Bezimienny przyodziany w tę zbroję leży nieprzytomny pod gruzem w świątyni Śniącego. Xardas przywołuje go do swojej wieży nieopodal miasta Khorinis. W kilka sekund po przywołaniu zostaje zniszczona.

Modyfikacje Edytuj

Zły Sen Edytuj

Zbroja uległa zmianom kosmetycznym. Można ją znaleźć z nałożonym efektem.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Jej ochrona znacząco wzrosła względem podstawowej wersji gry. Pancerz oferuje ochronę przed magią na poziomie 120 punktów, przed strzałami chroni o 105 punktów, przed bronią na 125 punktów, a przed ogniem na 120 punktów.

Powrót XeresaEdytuj

Xardas tłumaczy Bezimiennemu, że według starożytnej tradycji, nosiciel zbroi kontynuował walkę,nawet kiedy jego ciało zostało przebite przez niezliczoną ilość broni i spalone płomieniami. Zbroja uniemożliwia wydostanie się duszy z martwego ciała. Zbroja posiada również właściwość całkowitego uleczenia nosiciela. Bezimienny znajduję w świątyni Śniącego książkę, która ujawnia formułę, umożliwiającą połączenie zbroi z leczniczymi runami i tym samym wraca do żywych lecz zbroja rozpada się.

Ciekawostki Edytuj