FANDOM

Stara Kopalnia – jedna z wielu kopalń w Górniczej Dolinie. Jest to zarazem druga główna kopalnia Starego Obozu.

Przed akcją gry Edytuj

Starą Kopalnię zaczęto eksploatować dopiero po zawaleniu się pierwszej kopalni. Szefem został Ian, zwierzchnictwo nad strażnikami przypadło zaś Asghanowi.

Gothic Edytuj

W kopalni jest wydobywana ruda dla króla. Co miesiąc kopacze wykopują dwieście worków dla Rhobara, a kolejne dwadzieścia worków jest od razu przetapiane. W kopalni głównym problemem są pełzacze, które uniemożliwiają wydobycie rudy w niektórych jaskiniach. Mimo że te stawonogi są tępione przez strażników świątynnych, ich populacja wciąż się zwiększa przez ich królową. W kopalni znajdują się dwaj handlarze – Santino, który znajduje się niedaleko wyjścia oraz Alberto, który przebywa niedaleko Iana. Oferują oni jedzenie, strzały, bełty i mikstury lecznicze. W kopalni jest także magazyn pilnowany przez kwatermistrza Ulberta. Jeśli Bezimienny chce zostać członkiem Starego lub Nowego Obozu, musi odebrać od Iana listę dla Diego, w której wypisane są rzeczy potrzebne dla ludzi z kopalni. W drugim rozdziale bohater na zlecenie Cor Kaloma musi odnaleźć jaja pełzaczy. Po załatwieniu koła zębatego dla Iana i wsparcia dla Asghana udaje mu się osiągnąć cel.

Ludzie występujący w kopalni Edytuj

Kopacze Edytuj

  • Glen – handlarz wytrychami.
  • Aleph – leniwy kopacz.
  • Snipes – chce dobrać się do skrzyni Aarona.
  • Grimes – najstarszy kopacz.
  • Garp – pamięta ucieczkę orkowego niewolnika.
  • I wielu innych kopaczy nieznanych z imienia.

Cienie Edytuj

  • Ian – szef kopalni.
  • Santino – jeden z handlarzy, jego stoisko jest niedaleko wyjścia z kopalni.
  • Alberto – drugi z handlarzy, jego stoisko jest w głównym szybie, niedaleko Iana.

Strażnicy Edytuj

  • Asghan – szef strażników.
  • Drake – stoi niedaleko wyjścia z kopalni.
  • Brandick – nie lubi leni, a jeszcze bardziej donosicieli.
  • Aaron – pilnuje swojej skrzyni.
  • Ulbert – naiwny kwatermistrz.
  • I wielu innych strażników nieznanych z imienia.

Strażnicy świątynni Edytuj

  • Gor Na Vid – doświadczony w walce z pełzaczami.
  • Gor Na Kosh – doradca w sprawie walk z pełzaczami.
  • Gor Na Bar – szuka gniazda pełzaczy.
  • I wielu innych strażników świątynnych nieznanych z imienia.

Inni Edytuj

Zawalenie Starej Kopalni Edytuj

W czwartym rozdziale kopalnia zostaje zawalona, gdyż kilku kopaczy kopało w niższych jaskiniach i natrafiło na podziemną rzekę. Woda sprawiła, że pękły podpory i cała kopalnia runęła. Przeżyło niewielu. Gdy Gomez dowiaduje się o tym, wpada w furię i wydaje rozkaz ataku na Wolną Kopalnię. Przeciwni temu pomysłowi magowie ognia zostają wymordowani. Przeżył jedynie Milten, który przebywał poza obozem.

Stara Kopalnia (zamknięte wejście) (Gothic I) (by SpY)

Zamknięte wejście do Kopalni

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Kopalnia jest zawalona i nie sposób do niej wejść. Koło niej znajduje się grupa paladyna Marcosa. Jednym z kopaczy znajdujących się w niej jest Grimes, który nie chce uciec z Górniczej Doliny.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Returning można do niej ponownie wejść, lecz jest tam pełno zombie i szkieletów.
  • Jeśli gracz za pomocą kodów lub błędów gry dostanie się do kopalni w IV rozdziale, to wszyscy będą żywi i wrogo nastawieni w stosunku bohatera.
  • W wersji demonstracyjnej gry kołowrotu do kraty wejściowej do kopalni pilnuje strażnik. W pełnej wersji gry nie występuje, jednak istnieje jego niewykorzystany skrypt.
  • W Edycji Rozszerzonej przed kopalnią jest niewielki obóz pilnujący wejścia do niej.
  • Czasem występuje błąd przez który brama do Kopalni jest nadal otwarta w czwartym rozdziale.
  • Ścieżka, która prowadzi od lasu w stronę Starej Kopalni, wiedzie dalej na północ i kończy się w skale. We wcześniejszej wersji gry ta ścieżka miała prowadzić do drugiej przełęczy do Górniczej Doliny, jednak z nieznanych powodów twórcy zrezygnowali z niej i zagrodzili ścieżkę górami (patrząc na góry, można dostrzec, że są niedbale wykończone, co może wskazywać na to, że twórcy usunęli drugą przełęcz w pośpiechu, tuż przed wydaniem gry).