Odsłuchaj muzykę do artykułu (informacje o pliku)

Kopalnia to serce Starego Obozu. Bez kopalni nie ma rudy. Bez rudy nie ma towarów od króla. Kapujesz?
Strażnik w Starej Kopalni

Stara Kopalnia – jedna z wielu kopalń w Górniczej Dolinie. Jest to zarazem druga główna kopalnia Starego Obozu.

Przed akcją gry[edytuj | edytuj kod]

Starą Kopalnię zaczęto eksploatować dopiero po zawaleniu się pierwszej kopalni. Szefem został Ian, zwierzchnictwo nad strażnikami przypadło zaś Asghanowi.

Gothic[edytuj | edytuj kod]

W kopalni jest wydobywana ruda dla króla. Co miesiąc kopacze wykopują dwieście worków dla Rhobara, a kolejne dwadzieścia worków jest od razu przetapiane. W kopalni głównym problemem są pełzacze, które uniemożliwiają wydobycie rudy w niektórych jaskiniach. Mimo że te stawonogi są tępione przez strażników świątynnych, ich populacja wciąż się zwiększa przez ich królową. W kopalni znajdują się dwaj handlarze – Santino, który znajduje się niedaleko wyjścia oraz Alberto, który przebywa niedaleko Iana. Oferują oni jedzenie, strzały, bełty i mikstury lecznicze. W kopalni jest także magazyn pilnowany przez kwatermistrza Ulberta. Jeśli Bezimienny chce zostać członkiem Starego lub Nowego Obozu, musi odebrać od Iana listę dla Diego, w której wypisane są rzeczy potrzebne dla ludzi z kopalni. W drugim rozdziale bohater na zlecenie Cor Kaloma musi odnaleźć jaja pełzaczy. Po załatwieniu koła zębatego dla Iana i wsparcia dla Asghana udaje mu się osiągnąć cel.

Ludzie występujący w kopalni[edytuj | edytuj kod]

Kopacze[edytuj | edytuj kod]

  • Glen – handlarz wytrychami.
  • Aleph – leniwy kopacz.
  • Snipes – chce dobrać się do skrzyni Aarona.
  • Grimes – najstarszy kopacz.
  • Garp – pamięta ucieczkę orkowego niewolnika.
  • I wielu innych kopaczy nieznanych z imienia.

Cienie[edytuj | edytuj kod]

  • Ian – szef kopalni.
  • Santino – jeden z handlarzy, jego stoisko jest niedaleko wyjścia z kopalni.
  • Alberto – drugi z handlarzy, jego stoisko jest w głównym szybie, niedaleko Iana.

Strażnicy[edytuj | edytuj kod]

  • Asghan – szef strażników.
  • Drake – stoi niedaleko wyjścia z kopalni.
  • Brandick – nie lubi leni, a jeszcze bardziej donosicieli.
  • Aaron – pilnuje swojej skrzyni.
  • Ulbert – naiwny kwatermistrz.
  • I wielu innych strażników nieznanych z imienia.

Strażnicy świątynni[edytuj | edytuj kod]

  • Gor Na Vid – doświadczony w walce z pełzaczami.
  • Gor Na Kosh – doradca w sprawie walk z pełzaczami.
  • Gor Na Bar – szuka gniazda pełzaczy.
  • I wielu innych strażników świątynnych nieznanych z imienia.

Inni[edytuj | edytuj kod]

Zawalenie Starej Kopalni[edytuj | edytuj kod]

W czwartym rozdziale kopalnia zostaje zawalona, gdyż kilku kopaczy kopało w niższych jaskiniach i natrafiło na podziemną rzekę. Woda sprawiła, że pękły podpory i cała kopalnia runęła. Przeżyło niewielu. Gdy Gomez dowiaduje się o tym, wpada w furię i wydaje rozkaz ataku na Wolną Kopalnię. Przeciwni temu pomysłowi magowie ognia zostają wymordowani. Przeżył jedynie Milten, który przebywał poza obozem.

Zamknięte wejście do Kopalni

Gothic II[edytuj | edytuj kod]

Kopalnia jest zawalona i nie sposób do niej wejść. Koło niej znajduje się grupa paladyna Marcosa. Jednym z kopaczy znajdujących się w niej jest Grimes, który nie chce uciec z Górniczej Doliny.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W modyfikacji Returning można do niej ponownie wejść, lecz jest tam pełno zombie i szkieletów.
  • Jeśli gracz za pomocą kodów lub błędów gry dostanie się do kopalni w IV rozdziale, to wszyscy będą żywi i wrogo nastawieni w stosunku bohatera.
  • W wersji demonstracyjnej gry kołowrotu do kraty wejściowej do kopalni pilnuje strażnik. W pełnej wersji gry nie występuje, jednak istnieje jego niewykorzystany skrypt.
  • W niemieckiej, premierowej wersji gry o numerze 1.06 występował błąd związany z kołowrotem przy bramie do gniazda pełzaczy, przez który po zamknięciu i ponownym otwarciu bramy do gniazda, znowu pojawiały się pełzacze, dzięki czemu były źródłem nieskończonej liczby punktów doświadczenia. Błąd ten został poprawiony w patchu wydanym kilka tygodni po premierze gry. Polska wersja gry od początku była pozbawiona tego błędu.
  • W Edycji Rozszerzonej przed kopalnią jest niewielki obóz pilnujący wejścia do niej.
  • Czasem występuje błąd przez który brama do Kopalni jest nadal otwarta w czwartym rozdziale.
  • W wczesnej wersji gry na wschód od kopalni miała znajdować się druga przełęcz do Górniczej Doliny. Na przełęcz wiodła ścieżka przed kopalnią, która prowadzi dalej na północ i kończy się w skale.