FANDOM

Artykuł do poprawy
Ta strona wymaga poprawy! Możesz pomóc Gothicpedii rozwijając ją!
Sprawdź zgodność artykułu z polityką redagowania lub podaj szczegółowy opis potrzebnych zmian.

Sprawdzian Asasynów – zadanie główne występujące w Gothic 3. Jest zlecane Bezimiennemu przez Zubena – władcę asasynów i wybrańca Beliara.

Przebieg zadania Edytuj

Audiencja u Zubena Edytuj

Po dotarciu do Ishtar bohater udaje się do Zubena. Ten wspomina o sprawdzianie, który już się zaczął, ale Bezimienny chce wziąć udział w nim. Władca asasynów odsyła go do Ugrasala.

Konkurencja Edytuj

Ugrasal dziwi się, że bohater bierze udział w teście, mimo iż już zaczął się. Koniec końców mówi o konkurencji - Zarkosa, dobrego wojownika, który zebrał ekipę polującą na lwy oraz Surusa - czarnego maga, który siedzi w mieście. Oferuje też nauki w zakresie mistrzowskiej walki mieczem.

Arena Edytuj

Bezimienny idzie na arenę. Pyta się zarządcy Kasima o próbę. Asasyn chce, aby bohater pokonał Makasa, Musana i Emeta. Bezimienny walczy ze wszystkimi wspomnianymi i odbiera sześćset sztuk złota nagrody.

Cenna misa Edytuj

Strażnik Asam również dokłada swoje zadanie: otóż po walce z Zarkosem na arenie stracił swoją cenną misę i chce ją odzyskać. Każe bohaterowi zdobyć naczynie i zabić jego przeciwnika. Bezimienny idzie do obozowiska na północ od miasta i mówi Zarkosowi, że bierze udział w sprawdzianie. Asasyn traktuje go jako problem, który musi być usunięty i atakuje bohatera, lecz ginie. Bezimienny zabija jego towarzyszy i zabiera cenną misę, którą oddaje Asamowi.

Skóry Edytuj

Bohater pyta się Musana o próbę. Gladiator potrzebuje pięciu skór rozkładających się bestii. Wysłał też Zarkosa na poszukiwania. Bezimienny wraca do obozowiska, a następnie szuka lwów. Zabija stado i skóruje pięć rozkładających się bestii, a ich skóry trafiają do Musana.

Studnie Edytuj

Bohater idzie do Makasa. Gladiator jest niechętny wobec prób, gdyż uważa, że przez nie ludzie narażają życie, by dowieść swej siły i wartości. Mimo to odsyła Bezimiennego do Kafy, właściciela studni Ishtar. Na miejscu okazuje się, że miejsce jest atakowane przez szakale. Bohater zabija zwierzęta i przywódców stada, czym zyskuje szacunek Kafy i Makasa.

Ziele Edytuj

Emet, pochodzący z Lago ma dość palenia świństwa, jakie jest nabijane w fajkach. Każe Bezimiennemu udać się do wioski i zyskać paczkę bagiennego ziela. Bohater zyskuje ją po pokonaniu Grubuza na tamtejszej arenie lub zabijając krwiopijców przeszkadzających Rasulowi. Niezależnie od sposobu, Emet dostaje paczkę.

Rozkaz zabójstwa Edytuj

Mag Surus, który bierze udział w sprawdzianie, nie wierzy w zwycięstwo Bezimiennego. Wybraniec spotyka na drodze zabójców, którzy mieli na zlecenie Surusa zabić bohatera. Ten domyśla się podstępu i mówi o wszystkim Ugrasalowi. Kiedy mag dowiaduje się o tym, chce zabić Bezimiennego, sam jednak ginie.

Danina z Bakareshu Edytuj

Do sprawdzianu swoje trzy grosze wtrąca sam Zuben. Każe bohaterowi zdobyć daninę od magów z Bakareshu, gdyż zalegają z wysłaniem jej. Bezimienny udaje się do miasta i informuje Amula, Sigmora i Tizgara o daninę. Pierwszy oddaje tysiąc sztuk złota, drugi daje klucz do skrzyni, w której są ukryte dwa tysiące złotych monet, a trzeci wręcza dwa tysiące sztuk złota. Bohater wraca z pieniędzmi do Zubena.

Zaliczenie Edytuj

Po wypełnieniu większości zadań i zdobyciu 75% reputacji w Ishtar, Bezimienny idzie do Ugrasala. Asasyn mówi, że bohater jest godzien rozmowy z Zubenem. Ten idzie do władcy Asasynów, który przyjmuje Bezimiennego do społeczeństwa wyznawców Beliara. Daje mu zadanie dowiedzenia się na temat planów Xardasa, gdyż orkowie szukają reliktów w świątyniach pradawnych. Po rozmowie z Zubenem zadanie kończy się powodzeniem.