Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Snaf – postać występująca w Gothic, Gothic II: Noc Kruka i ArcaniA. Jest to kucharz ze Starego Obozu, obozu bandytów w Jarkendarze i Thorniary.

Charakter i osobowość[]

Snaf jest przyjacielskim człowiekiem, mającym żyłkę do gotowania i opracowywania nowych przepisów kulinarnych. Umie o siebie zadbać i zawsze dotrzymuje danego słowa. Lubi plotkować.

Gothic[]

Mieszka w swojej chacie w Starym Obozie, obok Wrzoda, przy ścieżce między bramą do zamku a areną. Prosi Bezimiennego o przyniesienie składników do swojego przepisu na potrawkę z chrząszcza. To on wysłał Neka na poszukiwanie piekielników. Uważa, że strażnik uciekł do Nowego Obozu, co okazuje się nieprawdą. Nie odgrywa w obozie ważniejszej roli. Jest, jak sam mówi, doskonałym kucharzem, gotuje wybornie, dlatego ma wielu przyjaciół.

Zlecane zadania[]

Gothic II: Noc Kruka[]

Po upadku bariery uciekł wraz z Krukiem do Jarkendaru, gdzie rezyduje w obozie bandytów. Prowadzi tam karczmę, w której znajduje się m. in. Lucia. Kucharz nie pamięta Bezimiennego. Może przyrządzić dla bohatera swój specjał – ognisty gulasz, który dodaje na stałe 5 punktów trafień i 1 punkt do siły – gdy Bezimienny dostarczy mu alkohol zwany Młotem Lou. Ponadto udziela kilku informacji w sprawie zamachu na Estebana. Może opowiedzieć bohaterowi za drobną opłatą, co sądzą o nim poszczególni bandyci i jakie ma szanse odkryć, kto jest zleceniodawcą.

Zlecane zadania[]

ArcaniA[]

Po ataku orków na wyspę Khorinis dostał się do ich niewoli, jednak został uwolniony przez oddziały Rhobara III. Następnie na Wyspach Południowych został nadwornym kucharzem króla, który przebywa w Thorniarze. Mieszka w piętrowym domu w pobliżu mostu prowadzącego do zamku. Podczas ataku hord ożywieńców na miasto skrył się, czekając na ratunek i zostawiając zapaloną świecę w oknie. Zostaje uratowany przez pasterza z Feshyr i odprowadzony bezpiecznie do zamku.

Modyfikacje[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Snaf/Modyfikacje

Ciekawostki[]

  • W pierwotnej wersji Gothic Snaf miał być cieniem i prawdopodobnie posiadać własną karczmę.
  • W ArcaniA, mimo iż jest kucharzem, nosi pancerz typowy dla łuczników armii Rhobara III.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna
  • W modyfikacji Czas Zapłaty może wystąpić bug, przez który Snaf będzie miał w swoim ekwipunku około dwóch tysięcy łyżek.
  • W modyfikacji Requiem strój Snafa posiada teksturę z Gothic.
  • W modyfikacji Returning przeżywa atak orków na Jarkendar, po czym udaje się do Khorinis i zostaje pracownikiem w karczmie Kardifa.
Advertisement