FANDOM

Smocza Zguba – oręż występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to długi miecz dwuręczny wykonany najprawdopodobniej ze stali. Klinga zawiera po 3 groty z obu stron krawędzi siecznej ostrza. Groty występują także przy jelcu. Rękojeść pokryto paskami plecionej skóry dla łatwiejszego i wygodniejszego chwytu broni. W Gothic występuje broń o nazwie Krwawe Ostrze, która jest identyczna ze Smoczą Zgubą.

Gothic II Edytuj

Bezimienny może go znaleźć w grobowcu nieznanego wojownika ukrytym w jaskini pomiędzy słonecznym kręgiem a legowiskiem czarnego trolla. Unosi się w jasnym snopie światła tuż nad ziemią. Jest pilnowany przez 5 szkieletów i 2 wojowników cienia. Bohater może go także kupić od paladyna Tandora w zamku lub handlarza bronią Hakona od piątego rozdziału za 3000 złota. Wartość sprzedaży wynosi 900 sztuk złota.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wygląd oręża nie uległ zmianom, Bezimienny nadal może znaleźć bądź kupić oręż w tych samych miejscach. Wartość kupna zmalała do 2900 sztuk złota, natomiast sprzedaży do 435 sztuk złota. Zwiększono ilość obrażeń do 190 punktów. Bohater potrzebuje 160 punktów siły, aby mógł jej użyć.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

Miecz znajduje się w skrzyni, na plaży z wrakiem okrętu niedaleko Khorinis.