Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy postaci w Gothic. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Skip – postać występująca w Gothic. Jest to jeden ze strażników Gomeza mieszkający w Starym Obozie.

Gothic[]

Przebywa w górnej części Starego Obozu wraz z kowalem Stonem naprzeciwko świątyni magów ognia. Zajmuje się handlem – sprzedaje broń głównie ludziom Gomeza, ale jeśli Bezimienny dobrze poprowadzi dialog, Skip sprzeda mu broń, nawet jeśli bohater będzie członkiem innej gildii.

Towary[]

Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Wytrych 20 10
Niewykończony miecz 1 100
Miecz sędziego 2 97
Miecz strażnika 1 104
Miecz bojowy 1 111
Strzała 200 1
Bełt 200 1
Bryłka rudy 800 1
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Wytrych 20 10
Niewykończony miecz 1 100
Miecz sędziego 1 97
Miecz strażnika 1 104
Miecz bojowy 2 111
Strzała 200 1
Bełt 200 1
Bryłka rudy 400 1
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Wytrych 30 10
Miecz bojowy 1 111
Długi miecz 1 640
Miecz strachu 1 680
Miecz Nienawiści 1 800
Miecz zwycięstwa 1 860
Strzała 400 1
Bełt 400 1
Bryłka rudy 600 1

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Dolina Zombie[]

Po wybuchu plagi zombie w Górniczej Dolinie Skip przebywa w zabarykadowanym zamku. Nudzi mu się, gdyż nie ma przy sobie żadnych ksiąg do przeczytania, dlatego przy pierwszym spotkaniu z Bragusem prosi go o zabranie jak największej ilości książek z świątyni magów ognia. Po ich przyniesieniu bardzo dziękuje bohaterowi. Kiedy protagonista wykonuje zadanie dla Torreza polegające na odzyskaniu jego towaru z magazynu, Bragus musi odwrócić uwagę Skipa. Może to zrobić na dwa sposoby: poprzez kradzież kieszonkową klucza lub odciągnięcie strażnika, wmawiając mu, że Bartholo chce z nim omówić ważną sprawę. Jeśli bohater wybierze drugą opcję, Skip pójdzie do siedziby magnatów, a kiedy spotka tam głównego bohatera, to wyciągnie broń i zacznie krzyczeć, że kwatermistrz magnatów nie miał do niego żadnej sprawy. Następnie zagrozi bohaterowi, że jeśli jeszcze raz go okłamie to wyciągnie wobec niego bolesne konsekwencje. Później, po sprowadzeniu ocalałych z Nowego Obozu pod dowództwem Lee i Laresa, zamek zostaje zaatakowany przez zombie, cerbery i demony ognia, Skip ginie pokonany przez potwory. Protagonista przysięga pomścić jego śmierć.

Zagadka Bagiennego Ziela[]

Skip dalej sprzedaje broń na swoim stanowisku. Gdy Taymon dołącza do oddziału specjalnego i jednocześnie awansuje na strażnika Starego Obozu handlarz daje głównemu bohaterowi nową broń oraz pancerz, w zamian za odpowiednią ilość bryłek rudy.

Dalsze losy[]

Prawdopodobnie po upadku bariery zginął, został bandytą, lub został pojmany przez paladynów i zmuszony do pracy w kopalni magicznej rudy.

Ciekawostki[]

  • Kiedy w piątym rozdziale Bezimienny „oczyszcza” Stary Obóz, Skip go nie atakuje. Dzieje się tak, gdyż na tym etapie gry strażnik Starego Obozu posiada w statystykach gildię Brak.
  • Bardzo rzadko się zdarza, że Bezimienny może go znaleźć martwego pod murami zamku w Starym Obozie (prawdopodobnie spadł), lub walczącego ze Stonem (nie wiadomo z jakiej przyczyny).
Advertisement