Gothicpedia
Advertisement

Siekiera – broń jednoręczna występująca w Gothic, Gothic 3: The Beginning i ArcaniA: Upadek Setarrif.

Gothic[]

Wygląd[]

Mała, prostokątna siekiera osadzona na drewnianym trzonku, wystającym nieco za obuchem i którego uchwyt owinięty jest niebieskim materiałem.

Występowanie[]

Jest to popularna broń u nowicjuszy bractwa. Posiada ją również kilku kretów.

Znani właściciele broni

Bezimienny może ją kupić w I rozdziale od kowala Darriona z obozu na bagnie lub u Sharky'ego z Nowego Obozu.

Jeden egzemplarz znajduje się na stojaku w dawnej zbrojowni na parterze górskiej fortecy.

Statystyki[]

Wartość jej kupna wynosi 6 bryłek rudy, przy sprzedaży spada do 3 bryłek. Broń zadaje 9 punktów obrażeń i wymaga 5 punktów siły, aby się nią posługiwać.

ArcaniA: Upadek Setarrif[]

W dodatku do Arcanii siekiera to mocny jednoręczny topór bojowy. Unosi się nad nią czerwona aura. Każdy cios nią wyprowadzony przywraca posiadaczowi zdrowie w postaci 20% zadanych obrażeń. Posiada także właściwości wspomagające umiejętności magiczne i wspomagające walkę dystansową.

Pasterz z Feshyr może znaleźć ją w jaskiniach goblinów łączących ruiny, w których ląduje bohater po teleportacji przez Ningala, a plażą koło Setarrif. Wartość sprzedaży siekiery to 1900 sztuk złota.

Advertisement