Siła – współczynnik występujący w Gothic, Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3, Gothic 3: Zmierzch Bogów oraz Gothic Playable Teaser.

Decyduje on o broni, jaką Bezimienny może udźwignąć, a także zadawanych przez niego obrażeniach. W niektórych modyfikacjach (np. Mroczne Tajemnice, Diccuric, Quest Pack 4) wskazuje, jaki pancerz może być założony przez bohatera.

Nauka Edytuj

Należy pamiętać, że poza nauką dzięki punktom nauki, bohater może powiększać swoją siłę także poprzez wykonywanie zadań, picie mikstur i czytanie specjalnych kamiennych tabliczek.

Gothic Edytuj

W pierwszej części system nauki jest bardzo prosty. Jeden punkt siły kosztuje bohatera jeden punkt nauki. W tej części siła decyduje o możliwości założenia broni jedno i dwuręcznych. Nauczycielami są:

Każdy z nich uczy do maksymalnego poziomu 100 punktów siły.

Dodatkowo, Horacy może jednokrotnie zwiększyć siłę bohatera o 5 bez straty punktów nauki, o ile odbył wcześniej odpowiedni dialog z Jeremiaszem.

Gothic II Edytuj

System nauki jest identyczny jak w Gothic. Nauczycielami są:

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

System nieco przypomina ten z podstawowej wersji gry, jednak co trzydzieści punktów wzrasta koszt kolejnych, np. gdy bohater osiągnie trzydzieści punktów siły, trzydziesty pierwszy będzie już kosztował nie jeden, a dwa punkty nauki. W tym dodatku siła zaczyna decydować dodatkowo o możliwości korzystania z kuszy. Zmieniły się również poziomy, do których mogą nauczać dotychczasowi nauczyciele:

Pojawili się również nowi trenerzy siły:

Gothic 3 Edytuj

Bezimienny na początku gry ma 100 punktów siły. Jej ilość można zwiększać poprzez naukę u jednego z nauczycieli, kosztem 1 punktu nauki i 50 sztuk złota za 1 punkt siły. Jej ilość definiuje jakie bohater może unieść bronie, ile będzie zadawał obrażeń oraz jakich umiejętności będzie mógł się nauczyć. Innym sposobem na naukę siły jest wypicie mikstury siły (+4 punkty) lub zjedzenie dragrotu (+2 punkty). Jej ilość na stałe można również zwiększyć poprzez podnoszenie młyńskich kamieni (+5 punktów za każdy) lub za wykonanie określonych zadań (np. walk na arenach, pokonywanie określonych przeciwników). Wtedy wartość siły zwiększa się o 1 punkt. Ostatnim sposobem jest rozmowa z Innosem lub Beliarem w ramach zadań Za Innosa! lub Za Beliara!. Jeśli gracz wybierze opcję Chcę być silniejszy! m.in. jego siła zostanie zwiększona o 25 punktów.

W grze można znaleźć przedmioty, które podnoszą ilość punktów siły gdy są założone. Są to:

Nauczyciele Edytuj

Myrtana Edytuj

Nordmar Edytuj

Varant Edytuj

Umiejętności Edytuj

Nazwa Siła
Walka mieczem 100
Lepsza walka mieczem 150
Mistrz walki mieczem 200
Walka dwoma ostrzami 150
Mistrz dwóch ostrzy 200
Zabójca orków 150
Duży oręż 150
Duży oręż II 200
Duży oręż III 250
Ciężka kusza 100
Kusznik 150
Mistrz strzelectwa 200
Parowanie tarczą 125
Silne parowanie tarczą 150
Paladyn 150
Regeneracja 300

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

System jest taki sam jak w Gothic 3. Nauczycielami są:

Gothic Playable Teaser Edytuj

Gothic Playable Teaser
Ta sekcja przedstawia zawartość wczesnej wersji gry Gothic Playable Teaser, która w każdej chwili może ulec drastycznym zmianom.
Bohater od początku gry posiada na swoim koncie 10 punktów siły. Nie można jej zwiększyć, ponieważ w demie remake'u nie występuje system nauki ani nie można znaleźć żadnych przedmiotów, które by powiększyły dorobek punktowy. Nieznane też jest działanie siły i jej wpływ na otoczenie.
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.