Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Ser – jedzenie występujące w Gothic, Gothic II, ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif.

Gothic[]

Ma trójkątny kształt, zawiera dużą ilość dziur. Odmiana sera jest nieznana, w Khorinis prawdopodobnie produkowany na bazie owczego mleka.

Jest sprowadzany ze świata zewnętrznego, więc pod barierą powszechny dostęp mają do niego tylko członkowie Starego Obozu. Posiada go wielu strażników, można go też znaleźć w rozmaitych skrzyniach w chatach obozu, a kilka sztuk leży na stołach w siedzibie magnatów.

Poza obozem występuje bardzo rzadko. Posiada go Gilbert, zarówno przy sobie, jak i w skrzyni w swojej jaskini. Jeden kawałek znajduje się w chacie kretów w kotle Wolnej Kopalni i kolejny wewnątrz kopalni, na górze głównego szybu.

Bezimienny może dostać 5 sztuk od najemnika Gorna po wykonaniu Testu zaufania z korzyścią dla Nowego Obozu. Z kolei inny najemnik, Baloro, zleca bohaterowi przyniesienie rozmaitej żywności, w tym 2 kawałków sera.

Po zjedzeniu przywraca 15 punktów życia. Jego wartość kupna wynosi 10 bryłek rudy, przy sprzedaży spada do 5 bryłek.

Gothic II[]

Ser w Gothic II jest również bardzo popularny – przywraca tyle samo punktów trafień co w Gothic – piętnaście punktów trafień. Jego model nie jest już tak kanciasty, zaś sam ser jest najprawdopodobniej produkowany z owczego mleka. Myśliwy Talbin prosi Bezimiennego o przyniesienie sera, jeśli chce brać od niego nauki myślistwa.

ArcaniA[]

Ser jest popularnym jedzeniem na Argaanii. Spożywa się tam twarde i trwałe odmiany tego nabiału. Jego model jest dość kanciasty i płaski. Po spożyciu odnawia 26 punktów trafień.

Ser można znaleźć w domu na farmie koło Thorniary lub kupić za 35 sztuk złota u Mari, która przebywa w rezydencji Diega w tym mieście. Wartość sprzedaży sera to 7 sztuk złota.

ArcaniA: Upadek Setarrif[]

Wygląd i statystyki sera nie uległy zmianie. Pasterz z Feshyr może go znaleźć na stole w jednej z jaskiń we wnętrzu wulkanu.

Advertisement