Gothicpedia
Advertisement

Sekob – postać występująca w Gothic II. Jest to farmer, mieszkający na swojej farmie, położonej niedaleko farmy Onara. Jest żonaty z Rosi, ma z nią syna Tilla.

Charakter i osobowość[]

Sekob jest człowiekiem nerwowym, niecierpliwym i skąpym. Swoich pracowników traktuje jak niewolników, każąc im pracować ponad siły. Jest agresywny i kłótliwy, jednak w konfrontacji z silniejszymi od siebie gotowy jest błagać o litość. Xardas, choć Sekobowi nie ufa, stwierdza mimo wszystko, że ten w zamian za łapówkę nie zadaje zbędnych pytań. Jego żona nie może z nim wytrzymać, co ostatecznie kończy się jej ucieczką wraz z synem.

Gothic II[]

Całe dnie spędza u siebie w domu na farmie. Gdy Bezimienny chce zostać najemnikiem i musi wykonać jedno z dwóch zadań „kwalifikacyjnych” zleconych przez Torlofa, jednym z nich jest pobranie czynszu od farmera. Sekob przechowuje księgę Dwór Irdorath, którą powierzył mu nekromanta Xardas. Z powodu tej księgi w III rozdziale farmę zajmują Poszukiwacze. Znacznie później, w V rozdziale, farmer zleca Bezimiennemu odnalezienie Rosi i Tilla w zadaniu „Sekob tęskni za żoną”. Jeśli Bezimienny jest magiem ognia, Sekob zostaje opętany przez Poszukiwaczy.

Zlecane zadania[]

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki Sekob nie żyje. Odkrywa to Velaya poproszona przez Volkera o rozeznanie się w sytuacji na farmie Sekoba. Zmarły zostaje pochowany przez Balthasara. Później jego ziemie użytkuje Fellan.

Na jego nagrobku widnieje (przetłumaczony na język polski) napis: Sekob – farmer, małżonek, ojciec – na końcu sam.

Grób Sekoba w modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki

Przeznaczenie[]

Sekob nie chce się zgodzić na możliwość handlu Juliana z resztą farmerów. Tymon skupuje kradziony towar od Sekoba. Gdy zrywa on kontakt z Sekobem i rozpoczyna handel z gildią kupców Tireona, Sekob nie ma innego wyjścia jak pozwolić Julianowi na handel na obszarze jego ziemi.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Sekob został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki[]

  • Jeśli Bezimienny sprowadzi Tilla i Rosi gdzie indziej niż na jego farmę, Sekob zaatakuje go. Czasem z powodu błędu nie utraci wtedy swojej nieśmiertelności.
  • Sekob jest przez innych nazywany nadzorcą niewolników, gdyż każe im pracować tak długo, aż kręgosłupy się nie złamią.
  • Swojego majątku dorobił się poprzez kradzież rzeczy Onara i sprzedaży ich w mieście. Jest też zamieszany w lewe interesy.
Advertisement