FANDOM

Scatty – postać występująca w Gothic i Gothic II: Noc Kruka. Jest to cień, zaś później bandyta Kruka.

Gothic Edytuj

Jest jednym z najbardziej wpływowych cieni w Starym Obozie. Jest zarządcą areny i obstawia walki. Wiele ludzi jest mu winnych sporo bryłek rudy, m.in. Fletcher. Jest jednym z ludzi, których Bezimienny musi przekonać, by opowiedział się za nim u Diego. Aby Bezimienny zasłużył jego szacunek, musi wyzwać na pojedynek strażnika Kirgo i najemnika Kharima. Ponadto uczy walki bronią jednoręczną. Od czwartego rozdziału, podobnie jak reszta obozu, jest wrogo nastawiony wobec bohatera.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Udało mu się przeżyć upadek magicznej bariery. Wraz z Krukiem opuścił Górniczą Dolinę i udał się do Jarkendaru. Bezimienny może go spotkać przy wejściu do kopalni złota w obozie bandytów. Nie poznaje bohatera, lecz wspomina pewnego gościa, który był równie wścibski (którym był właśnie Bezimienny jeszcze za czasów, gdy on i Scatty znali się w Starym Obozie). Gdy Bezimienny przynosi mu piwo, dostaje trochę doświadczenia. Obecnie jest kupcem i nauczycielem. Może pomóc Bezimiennemu podnieść umiejętności górnicze o 10%, wymaga to 2 punktów nauki.

Towary Edytuj

  • Towary handlarzy, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku "Noc Kruka".

Rozdział I Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Długi miecz 1 850
Lekki miecz dwuręczny 1 750
Dobry miecz półtoraręczny 1 1100
Topór bojowy 1 1100
Inkwizytor 1 1100
Kilof 2 300
Lekka kusza 1 900
Ekstrakt leczniczy 4 35
Ekstrakt many 4 40
Ser 5 30
Chleb 5 20
Woda 5 10
Gulasz 5 8
Bryłka złota 7 18
Strzała 50 1
Bełt 50 1

Rozdział II Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Kilof 2 300
Ekstrakt leczniczy 4 35
Ekstrakt many 4 40
Ser 5 30
Chleb 5 20
Woda 5 10
Gulasz 5 8
Strzała 50 1
Bełt 50 1

Rozdział III Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Kilof 2 300
Ekstrakt leczniczy 4 35
Ekstrakt many 4 40
Ser 5 30
Chleb 5 20
Woda 5 10
Gulasz 5 8
Strzała 50 1
Bełt 50 1

Rozdział IV Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Kilof 2 300
Ekstrakt leczniczy 4 35
Ekstrakt many 4 40
Ser 5 30
Chleb 5 20
Woda 5 10
Gulasz 5 8
Strzała 50 1
Bełt 50 1

Rozdział V Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Kilof 2 300
Ekstrakt leczniczy 4 35
Ekstrakt many 4 40
Ser 5 30
Chleb 5 20
Woda 5 10
Gulasz 5 8
Strzała 50 1
Bełt 50 1

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Bandyci Edytuj

Jest przyjaźnie nastawiony do bohatera. Uważa, że nadal nie ma pełnej wolności po upadku bariery. Jest za to zadowolony z zysków w kopalni. Wspomina o Hereku oraz pyta Vinca o Khorinis, przez co wygaduje, że lubił odwiedzać Czerwoną Latarnię. Związany jest z zadaniem listy towarów od Fiska i paczek od piratów od Toma. Zleca także zadanie zdobycia piwa od Lou.

Returning Edytuj

Po ataku orków ucieka wraz z kilkoma innymi członkami obozu tajemnym przejściem przez góry. Przez jakiś czas ukrywa się w jaskini nieopodal plaży piratów. Prosi Bezimiennego o odzyskanie złota z kufra na bagnach, po czym dzieli się samorodkami z bohaterem. Po śmierci smoków przypływa do Khorinis i przekonuje Wulfgara, by zatrudnił go jako pomoc do szkolenia rekrutów. Później wraz z Thorusem i Cavalornem wydostaje się z miasta oblężonego przez orków, po czym cała trójka ukrywa się na farmie Akila. Z pomocą Bezimiennego udaje im się przekraść na farmę Onara, gdzie Scatty bierze udział w bitwie. Może sprzedać bohaterowi wszystkie pancerze, jakie były dostępne w Starym Obozie, oprócz zbroi strażnika Kruka.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Scatty przeszedł przez portal prowadzący do Khorinis. Osiedlił się w obozie niedaleko ruin. Przy pierwszym spotkaniu Velaya od razu rozpoznała byłego cienia. Zapamiętała go za to, że za czasów magicznej bariery podlizywał się Gomezowi. Może pohandlować z wojowniczką, jednakże za poleceniem Sentenzy nie może jej sprzedać żadnej broni. Po tym, jak bohaterka zasłynęła w obozie umiejętnościami bojowymi (zabijając szkielety w jaskini z portalem), sprzedawca prosi ją o przysługę. Po zgodzie wojowniczki, Scatty każe jej zrobić dwadzieścia pięć skrętów bagiennego ziela. Po ponownym wejściu do jaskini z portalem Velaya wykonuje zadanie. W nagrodę dostaje od byłego cienia amulet pancerza. Scatty wyrusza później do obozu znajdującego się za farmą Bengara. Ginie tam po walce z wojowniczką.

Przeznaczenie Edytuj

Scatty za czasów kolonii karnej, w Starym Obozie, miał romans z Sirą. Przekupił strażnika, aby przymykał oko na jej nocne wymykanie się z zamku. Spotykali się w zewnętrznym pierścieniu, gdy nikt nie widział. Scatty chce, aby ją przyprowadzić. Bezimienny z myślą, że Velaya może wiedzieć coś na jej temat kieruje się właśnie do niej. Kobieta posyła go do Serafii, która zdradza, że Vanja wie coś więcej na ten temat. Okazuje się jednak, że Sira zginęła, przez co Scatty jest załamany.

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie w Górniczej Dolinie Scatty i inni ludzie zabarykadowali się w zamku w Górniczej Dolinie. Podczas pierwszej rozmowy z Bragusem prosi go znalezienie jego miecza, znajdującego się na arenie. W zamian obiecuje mu 50 bełtów. Bohater z trudem wdziera się na arenę i zdobywa miecz Scatty'ego, a ten daje mu bełty dotrzymując obietnicy. Później zombie, cerbery i demony atakują zamek, a Scatty i reszta ludzi (poza Bragusem) giną. Bohater przysięga pomścić śmierć Scatty'ego i innych ludzi, którzy polegli.

Zagadka Bagiennego Ziela Edytuj

Kiedy Taymon przechodzi obok jego areny, Scatty informuje go o zbliżającej się wieczornej walce. Bohater odpowiada, że nie chce znów patrzeć na nudne pojedynki Kirgo i Kharima. Zarządca areny wyjaśnia, że wieczorem odbędzie się finał wielkiego turnieju gladiatorów, a rywalizować będą Gor Na Presto oraz Hanzam. Protagonista pyta się go, czy może obstawić wynik walki, ale Scatty objaśnia mu, że dzień wcześniej skończył przyjmować zakłady. Wieczorem odbywa się walka, w której zwycięża Gor Na Presto.

Edycja Rozszerzona Edytuj

Nie chce uczyć Bezimiennego walki mieczem, jeśli ten nie przynależy do Starego Obozu. Zgadza się umorzyć długi Fletchera, gdy bohater pokona Gor Hanisa na arenie.

Czas Zapłaty Edytuj

Przebywa w Nowym Obozie, gdzie przejął obowiązki Ryżowego Księcia. Nosi ciężką zbroję strażnika.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic ma gildię strażnik, co oznacza, że podczas najazdu Bezimiennego na Stary Obóz w V rozdziale nie ucieka przed nim, jak pozostałe cienie.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice ma przy sobie kuszę Atariusa.
  • Jako jedyny z poprawiających umiejętności górnicze wymaga punktów nauki, lecz dopiero za drugim razem.
  • Jako jedyny cień używa kuszy zamiast łuku.
  • Mimo iż jest cieniem, ma on standardowy ekwipunek strażnika: miecz sędziego oraz lekką kuszę.
  • Pomimo tego, że proponuje Bezimiennemu obstawianie wyników walk, kiedy ten postanowi to zrobić, Scatty odpowiada, że nie jest to możliwe, gdyż, jak sam dodaje, teraz nikt nie walczy. Mimo iż mówi, że następna walka odbędzie się za kilka dni, takowa nie odbywa się. Zmienia to modyfikacja Mroczne Tajemnice, w której można obstawić i oglądać walki na arenie.
  • Teoretycznie Scatty powinien być drugim najważniejszym cieniem, gdyż tylko on i Diego noszą zbroję cienia.
  • W Gothic II: Noc Kruka prosi bohatera o kufel piwa i mówi, że w Jarkendarze bardzo ciężko o piwo. Mimo to kufel piwa znajduje się niecałe trzy metry od niego za jedną z drewnianych kolumn. Bohater dostaje za to 500 punktów doświadczenia.