FANDOM

Sagitta – postać występująca w Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka. Jest znaną poza murami Khorinis zielarką i uzdrowicielką.

Gothic II Edytuj

Mieszka w jaskini ukrytej pośród lasu za farmą Sekoba. Można do niej się dostać, zbaczając z drogi między obozowiskiem Dragomira a kapliczką Innosa. Jest zielarką. Uzdrawia ludzi z farm, przez których nazywana jest szarlatanem w spódnicy. Uważa, że wszyscy w okolicy mają ją za starą wiedźmę i przychodzą tylko, gdy jej potrzebują. Jeśli bohater przyniesie jej słoneczny aloes, będzie mogła uczyć go alchemii. Znalezienie owej rośliny nie jest łatwe, gdyż rośnie ona jedynie na odchodach czarnego trolla. Sagitta może uleczyć Bezimiennego bez żadnej opłaty. Jedyny oręż, jaki posiada do obrony, to sierp. Przygotowuje zioła dla Thekli do przyrządzenia specjalnego gulaszu.

Nauka Edytuj

Sagitta może nauczyć Bezimiennego przyrządzania następujących mikstur:

Mikstura Koszt nauki Dostępność
Esencja lecznicza 5 punktów nauki Od początku
Esencja many 5 punktów nauki Od początku
Ekstrakt leczniczy 5 punktów nauki Po nauce warzenia esencji leczniczej
Ekstrakt many 5 punktów nauki Po nauce esencji many
Eliksir many 5 punktów nauki Po nauce warzenia ekstraktu many
Eliksir ducha 5 punktów nauki Po nauce warzenia eliksiru many
Eliksir zręczności 5 punktów nauki Po nauce warzenia eliksiru many

Nauka w Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Sagitta uczy wytwarzania tych samych mikstur, co w podstawowej wersji gry. Zmienia się natomiast koszt nauki, a także zielarka uczy od początku warzenia eliksiru zręczności.

Mikstura Koszt nauki Dostępność
Esencja lecznicza 1 punkt nauki Od początku
Esencja many 1 punkt nauki Od początku
Ekstrakt leczniczy 3 punkty nauki Po nauce warzenia esencji leczniczej
Ekstrakt many 3 punkty nauki Po nauce esencji many
Eliksir zręczności 20 punktów nauki Od początku

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki jest jedyną osobą, która posiada maść na ból pleców dla Volkera. Velaya wraz z Krwawym Tobim udaje się do zielarki, która daje lek. Radzi też, aby chory utrzymywał stałą temperaturę pleców przez dzień i noc, a bolące miejsce pocierał wilczą skórą. Mówi, że kiedy chory jest w pozycji leżącej, ma wznieść nogi ku górze. W wejściu do jaskini Sagitty znajduje się bryła lodu. Okazuje się, że zielarka zamroziła winogrona. Dla Velayi owoce te są bardzo przydatne, gdyż w ten sposób może przekonać handlarza Baltrama, żeby głosował w nadchodzących wyborach rady miasta na Hannę. Zielarka chętnie sprzedaje winogrona bohaterce. Wojowniczka ma szansę brania lekcji alchemii od Sagitty. Aby bohaterka została jej uczennicą, musi jej przynieść 5 strzelistych korzeni.

Przeznaczenie Edytuj

Irwin wyjawia, że Sagitta za młodu była jego wielką miłością. Jej rodzice popłynęli na kontynent, ponieważ uważali, że ich córka została pożarta przez dzikie zwierzęta na wyspie Khorinis. Pewna stara znachorka nauczyła Sagitty wszystkiego na temat alchemii, co tylko umiała. Irwin chciał zabrać Sagittę do miasta i zamieszkać z nią, ale ta odmówiła uznając, że musi się uczyć i zabroniła Irwinowi jej odwiedzać. Jakiś czas później stara mentorka umarła, a Sagitta zamieszkała w jaskini za farmą Sekoba.

Sagitta zaraz po upadku magicznej bariery wytworzyła lekarstwo dla Fernanda, który ze stresu spowodowanym problemami finansowymi zachorował na nerwicę żołądka. Teraz pomaga Julianowi, który doświadcza identycznej przypadłości. Potrzebuje od Bezimiennego perłę, by stworzyć lek. Po wypełnieniu misji ze słonecznym aloesem, Sagitta wyzna, że odwiedził ją Donato i opowiedział o Miksturze Nietykalności, dzięki której wzrasta zdolność duchowna i można kontrolować bestie oraz ożywieńców. Zielarka chce, aby Bezimienny dowiedział się co wchodzi w skład tego eliksiru. Uskuteczni również lek przeciwko wściekliźnie dla Bolebora z farmy Bengara. Jednak Bezimienny musi przynieść jej akwamaryn. Będzie zaskoczona wieścią, że bohater zna Irwina.

Sagitta ma parę kiści winogron, ale da je tylko wtedy, kiedy Bezimienny przyniesie jej rzadki grzyb – żelaźnik. Rośnie on głównie na Argaanii, ale zielarka znalazła jedną sztukę na północno-wschodniej części Khorinis. Jest on składnikiem lekarstwa dla farmera z zaburzeniami mowy i wzroku.

Edycja Rozszerzona Edytuj

Jest wspomniana przez Natalię w Obozie Bractwa Śniącego. Natalia mówi, że była uczennicą Sagitty.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Sagitta została prawdopodobnie przez nich zabita bądź zniewolona. Mogła też ocaleć, gdyż jej jaskinia jest ukryta głęboko w lesie.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest jedyną kobietą zajmującą się alchemią w całej serii Gothic.
  • Sagitta i postać wycięta z pierwszej części Gothic o roboczym imieniu Bathbabe to jedyne kobiety posiadające różowe włosy w całej sadze. Istnieją teorie, że tajemnicza postać z pierwszej części to Sagitta, która ostatecznie pojawiła się dopiero w drugiej.