Gothicpedia
Advertisement

Sędzia – postać występująca w Gothic: Der Comic, Gothic oraz Gothic II. Jest to nieznany z imienia sędzia mieszkający w mieście Khorinis.

Charakter i osobowość[]

Sędzia to pyszny, arogancki człowiek. Uważa, że dzięki swojej pozycji społecznej jest lepszy niż inni, do ludzi z niższej warstwy społecznej odnosi się z pogardą. Mimo bycia strażnikiem sprawiedliwości jest hipokrytą, skorumpowanym urzędnikiem zamieszanym w ciemne interesy.

Gothic: Der Comic[]

Wygłasza mowę przy zrzucaniu do kolonii Miltena, Diega, Gorna i Lestera. Pod koniec komiksu skazuje również innego więźnia.

Gothic[]

W Gothic pojawia się tylko we wprowadzeniu. Jego zadaniem jest skazywanie przestępców. Przy placu wymian czyta przemówienia, a następnie skazuje więźniów. Skazuje także Bezimiennego na więzienie w kolonii karnej.

Gothic II[]

W tej części mieszka z nieznaną z imienia kobietą w górnym mieście. Poznaje twarz Bezimiennego, jednak nie pamięta skąd. Traktuje bohatera z pogardą. Posiada on swojego własnego strażnika, pilnującego jego domu, aby zapewnić sędziemu ochronę przed zbiegłymi skazańcami z kolonii.

Ma przy sobie klucz do ukrytego na parterze domu kufra, w którym znajduje się m.in krwawy puchar niezbędny do wykonania zadania dla gildii złodziei. Aby ów klucz zdobyć, bohater musi okraść sędziego.

W III rozdziale Bezimienny będąc najemnikiem otrzymuje zadanie, które jak się potem okazuje, jest związane z przepustką na pokład Esmeraldy. Lee chce, by bohater przez pewien czas dla niego pracował i w tym czasie zdobył dowody świadczące o przestępstwach samego sędziego. Kiedy Bezimienny rozpocznie pracę u urzędnika, sędzia zleca mu zadanie wykradnięcia z podziemi klasztoru świętego młota. Gdy już to zrobi dostaje nakaz zabicia zbiegłego więźnia Morgaharda, którego sędzia wynajął do napadu na gubernatora Lariusa, a potem wpakował do więzienia. Bez względu na to, co z nim zrobi, dostaje list świadczący o tym, że to właśnie sędzia nakazał mu napaść gubernatora. Bezimienny wykorzystuje pismo, aby zaszantażować urzędnika i otrzymać zezwolenie na przejęcie okrętu.

Harmonogram dnia[]

  • od 800 do 1845 czyta księgę na piętrze swojego domu;
  • od 1845 do 2200 odwiedza w ratuszu gubernatora Lariusa;
  • od 2200 do 100 siedzi w fotelu na piętrze swojego domu;
  • od 100 do 800 śpi.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki sędzia nadal przebywa w górnym mieście. Jest oschły w stosunku do Velayi. Bohaterka może go poprosić, aby został skrybą baronowej, jednak ten odmówi.

Przeznaczenie[]

Sędzia ma służkę Olivię, która ma dość pracy dla niego i ugaszczania odwiedzających go obleśnych ludzi. Olivia planuje go okraść. Może również podpisać zezwolenie na handel Kornena w mieście.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym sędzia został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki[]

  • Mimo, że sędzia jest nieśmiertelny, w grze występuje dialog z Lee dotyczący jego śmierci.
Advertisement