FANDOM

Rzepa – warzywo, uprawiane przez farmerów występujące w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Z wyglądu jest podobna do rdestu polnego, lecz ma o wiele większą bulwę.

Gothic II Edytuj

Bezimienny pierwszy raz może się natknąć na nią, rosnącą na farmie Lobarta, 25 sztuk rośnie na południowym polu. 3 sztuki wiszą na sznurku przymocowanym na chacie rzeźnika Alwina, tuż nad uprawianą przez jego żonę Lucy małą grządką. Handlarz Canthar posiada 10 sztuk rzepy, które może sprzedać za 3 sztuki złota od jednej. Bohater może sprzedać jedną rzepę za 1 sztukę złota. Rzepa przywraca tylko 2 punkty do utraconych punktów trafień. Poza zadaniem zleconym przez farmera Lobarta, nie jest przydatna do niczego.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wygląd rzepy, jej cena zakupu i sprzedaży nie uległy zmianom. Przywraca nadal nieznaczną ilość punktów trafień. Poza 36 sztukami rzepy, na jakie Bezimienny może natknąć się w okręgu miasta Khorinis, bohater może znaleźć 1 przed straganem Fiska i kolejną na piętrze knajpy Snafa obok stołu alchemicznego. Fisk może sprzedać bohaterowi 3 sztuki rzepy. W dodatku do Gothic II rzepa odgrywa nieznacznie większą rolę, Bezimienny potrzebuje jej do uwarzenia „Młota Lou” potrzebnego do zadania zleconego przez Snafa.