FANDOM

Ryba G3 by Kubar906

Ryba

Rybołówstwo – jedna z dziedzin gospodarki Myrtany obejmująca połów ryb i innych zwierząt (między innymi owoców morza - skorupiaków i mięczaków) oraz roślin wodnych w celu ich spożycia lub dalszego przetworzenia (przemysł rybny). Rybołówstwem zajmują się rybacy, którzy poławiają zarówno na morzach, jak i w licznych rzekach i jeziorach kontynentu. Dziedzina ta obejmuje także wędkarstwo, które także można uprawiać w celach spożywczych. Przykładowymi rybakami w Myrtanie są Temmy i Stan.

Stan (Gothic 3) (by Gothicfan94)

Jeden z rybaków – Stan

Połów ryb, owoców morza i roślin w królestwie Myrtany Edytuj

Rybacy mogą łowić ryby jedynie przy użyciu wędki lub (m. in. płóciwnnych) sieci. Nazywa się to wędkarstwem i nie przynosi zbyt dużych korzyści, ze względu na stosunkowo niewielką ilość wyłowionych ryb (pechowi wędkarze potrafią wyłowić także np. stary but). Parają się tym ludzie biedniejsi lub tacy, którzy chcą z dala od ludzi posiedzieć i odstresować się na brzegu morza, rzeki lub jeziora.

Nieco większych kosztów wymaga rybołówstwo, ale przynosi też ono większe zyski. Niemal każdy szanujący się rybak ma łódź, w której wypływa na dalszą wodę (gdzie jest więcej ryb niż przy brzegu) i sieć rybacką, a także czerpak (w które łapie te ryby). To pozwala złowić znacznie większą ilość morskich stworzeń, a co za tym idzie - więcej na nich zarobić.

Choć rybołówstwo to z reguły spokojny, bezpieczny zawód, bywa, że jest zupełnie inaczej. Nieuważni rybacy, którzy zapuszczą się zbyt daleko w morze (np. od wyspy Khorinis), mogą zostać zaatakowani przez morskie potwory, a wtedy niechybnie czeka ich śmierć. Niebezpieczne są także przeciekające łodzie, które razem z rybakami i całym połowem mogą pójść na dno.