FANDOM

Rupert – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to handlarz i czeladnik Mattea, mieszka w mieście Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Do Khorinis przybył na trochę przed Bezimiennym i niedługo po tym został czeladnikiem Mattea, dzięki czemu zyskał obywatelstwo Khorinis.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Handluje przed sklepem swego mistrza na niewielkim straganie. Sprzedaje głównie żywność i przedmioty codziennego użytku. W wolnych chwilach sprząta ulice przed sklepem lub robi sobie krótkie przerwy. Sprzedaje żywność i inne tanie przedmioty na straganie. Udziela Bezimiennemu kilku informacji na temat swojej pracy, buntu chłopów i najemników. Jednak w celu pomocy w dostaniu się do górnego miasta odsyła bohatera do swojego pracodawcy, gdyż on sam nie jest nikim ważnym w Khorinis.

Towary Edytuj

  • Towary handlarzy, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku "Noc Kruka".

Rozdział I Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Jabłko 10 8
Chleb 5 20
Mleko 5 15

Rozdział II Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Jabłko 2 8

Rozdział III Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Rzepa 10 3

Rozdział IV Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Ser 8 30

Rozdział V Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Szynka 5 50

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Rupert nadal sprzedaje artykuły spożywcze. Velaya w poszukiwaniu krawca do przerobienia szaty maga ognia powinna zwrócić się do niego, gdyż dostatecznie zna się na tym fachu. Po zapłaceniu 100 sztuk złota handlarz przerobi tę szatę, jednak będzie potrzebował 2 dni na wykonanie pracy. Kiedy wojowniczka wraca do niego po tym czasie może cieszyć się zbroją, która nie zawiera żadnych znaków klasztoru. Rupert później próbuje zrobić zbroję z pancerzy pełzaczy, jednak jego starania kończą się niepowodzeniem. Jeżeli Velaya zdobędzie ów pancerz kupiec prosi ją, aby niezwłocznie do niego przyszła. Po pokazaniu się w tej zbroi nazywa twórcę mistrzem nitki.

Przeznaczenie Edytuj

Rupert powiedział, że w dniu w którym runęła bariera, przebywał w okolicy farmy Bengara. Znalazł kamienną tabliczkę, która interesuje Vatrasa. Jednak pojawił się bandyta i okradł Ruperta z pieniędzy oraz zabrał tabliczkę. Sprawcą jest Butch. Rupert opowiedział o wszystkim Vatrasowi.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, a Rupert został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź został wzięty do niewoli.

Ciekawostki Edytuj

  • W podstawowej wersji Gothic II można kupić u niego nieskończoną liczbę jabłek, które (po zjedzeniu odpowiedniej ilości) dodają bohaterowi na stałe punkty siły.