Rubinowe ostrze – jednoręczny oręż występujący w Gothic II, Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów. W Gothic pojawia się jako miecz wojenny. Jest to dobrej jakości jednoręczny miecz.

Gothic II[]

Jest to krótki miecz, o ciemnym ostrzu, z wybrzuszeniami w połowie i nad złotym, wąsatym jelcem, prostą rękojeść i głowicę wysadzoną rubinem. Bezimienny może go zdobyć po zostaniu strażnikiem miejskim, o ile podczas misji związanej z odnalezieniem Pecka nie powie lordowi Andre, że spotkał go w Czerwonej Latarni. Wówczas strażnik wręczy miecz bohaterowi w III rozdziale, o ile ten nie wstąpił jeszcze do zakonu paladynów. W tym samym rozdziale można broń tę kupić od Matteo.

Gothic II: Noc Kruka[]

Wygląd miecza nie zmienia się, natomiast zadaje więcej obrażeń i posiada bonus w postaci 7% do walki bronią jednoręczną. Bohater może się nauczyć go wykuwać już w I rozdziale od kowala Harada, jeżeli jest jego czeladnikiem. Jeden egzemplarz znajduje się w skrzyni, znajdującej się w ruinach na południu Jarkendaru, za zawalonym mostem. Nadal można jedną sztukę dostać od Pecka, natomiast Matteo już go nie sprzedaje.

Gothic 3[]

Wygląd[]

Wygląd miecza zmienia się. Posiada srebrne ostrze, częściowo wykonane z magicznej rudy, wycięte w środku na jednej czwartej górnej wysokości. Wprawione są również w nie dwa rubiny: jeden pod wcięciem, a drugi nad prostym jelcem. Głowicę stanowi duży, oprawiony rubin.

Występowanie[]

Ostrze jest mało popularne na kontynencie. Nie posiada go żadna postać niezależna ani handlarz. Aby je zdobyć, Bezimienny musi otworzyć 16. z kolei ciężką skrzynię, które rozsiane są po Myrtanie, Nordmarze i Varancie lub wykonać je samodzielnie. Wystarczy, że posiada odpowiednie materiały (światło, 500 sztuk złota i sztabę magicznej rudy), przepis, umiejętność wykuwania broni z rudy oraz narzędzia do tego potrzebne. Miecz ten jest także potrzebny do wykucia miecza Przodków.

Statystyki[]

Rubinowe ostrze zadaje 75 punktów obrażeń. Do jego uniesienia wymagane jest 150 punktów siły oraz zdolność Walka mieczem, która jest dostępna od początku gry. Noszenie oręża zapewnia też umiejętność Lepsza walka mieczem. Można go sprzedać za 2400 sztuk złota, lecz przy odkupywaniu wartość wzrasta do 8000 sztuk złota.

Przepis na rubinowe ostrze

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Quest Pack 4[]

W modyfikacji Quest Pack 4 jest używany przez rycerzy.