Rubinowe ostrze – oręż występujący w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka oraz Gothic 3, a także w Gothic 3: Zmierzch Bogów. W Gothic nosi nazwę Miecz wojenny. Jest to dobrej jakości jednoręczny miecz.

Gothic II Edytuj

Jest to krótki miecz, o ciemnym ostrzu, z wybrzuszeniami w połowie i nad złotym, wąsatym jelcem, prostą rękojeść i głowicę wysadzoną rubinem. Bezimienny może go zdobyć podczas misji związanej ze strażnikiem miejskimPeckiem – nie mówiąc lordowi Andre, że był on w Czerwonej Latarni. Miecz możemy od niego otrzymać w III rozdziale.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wygląd miecza nie zmienia się, natomiast zadaje więcej obrażeń i posiada bonus w postaci 7% do walki bronią jednoręczną. Bohater może się nauczyć ją wykuwać już III rozdziale od kowala Benneta lub Harada, jeżeli jest jego czeladnikiem. Jeden egzemplarz znajduje się w skrzyni, znajdującej się w ruinach na południu Jarkendaru, za zawalonym mostem.

Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Wygląd miecza zmienia się. Posiada srebrne ostrze, częściowo wykonane z magicznej rudy, wycięte w środku na jednej czwartej górnej wysokości. Wprawione są również w nie dwa rubiny: jeden pod wcięciem, a drugi nad prostym jelcem. Głowicę stanowi duży, oprawiony rubin. Ostrze jest mało popularne na kontynencie. Bezimienny, aby je zdobyć musi otworzyć jedną z 48 skrzyń rozsianych po Myrtanie, Nordmarze i Varancie lub wykonać samodzielnie. Wystarczy, że posiada odpowiednie materiały, projekt broni, umiejętność wykuwania broni z rudy oraz narzędzia do tego potrzebne. Można je sprzedać za 2000 sztuk złota, natomiast w dodatku za 2400 sztuk złota.

Quest Pack 4 Edytuj

W modyfikacji Quest Pack 4 jest używany przez rycerzy.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.