Rubinowe ostrze – jednoręczny oręż występujący w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów. W Gothic nosi nazwę Miecz wojenny. Jest to dobrej jakości jednoręczny miecz.

Gothic II Edytuj

Jest to krótki miecz, o ciemnym ostrzu, z wybrzuszeniami w połowie i nad złotym, wąsatym jelcem, prostą rękojeść i głowicę wysadzoną rubinem. Bezimienny może go zdobyć podczas misji związanej ze strażnikiem miejskimPeckiem – nie mówiąc lordowi Andre, że był on w Czerwonej Latarni. Miecz możemy od niego otrzymać w III rozdziale, o ile nie wstąpiliśmy jeszcze do zakonu paladynów.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wygląd miecza nie zmienia się, natomiast zadaje więcej obrażeń i posiada bonus w postaci 7% do walki bronią jednoręczną. Bohater może się nauczyć ją wykuwać już III rozdziale od kowala Benneta lub Harada, jeżeli jest jego czeladnikiem. Jeden egzemplarz znajduje się w skrzyni, znajdującej się w ruinach na południu Jarkendaru, za zawalonym mostem.

Gothic 3 Edytuj

Wygląd miecza zmienia się. Posiada srebrne ostrze, częściowo wykonane z magicznej rudy, wycięte w środku na jednej czwartej górnej wysokości. Wprawione są również w nie dwa rubiny: jeden pod wcięciem, a drugi nad prostym jelcem. Głowicę stanowi duży, oprawiony rubin.

Ostrze jest mało popularne na kontynencie. Aby je zdobyć, Bezimienny musi otworzyć 16. z kolei ciężką skrzynię, które rozsiane są po Myrtanie, Nordmarze i Varancie lub wykonać je samodzielnie. Wystarczy, że posiada odpowiednie materiały, przepis, umiejętność wykuwania broni z rudy oraz narzędzia do tego potrzebne. Nie posiada go żadna postać niezależna ani handlarz.

Rubinowe ostrze zadaje 75 punktów obrażeń. Do jego uniesienia wymagane jest 150 punktów siły oraz zdolność Walka mieczem, która jest dostępna od początku gry. Noszenie oręża zapewnia też umiejętność Lepsza walka mieczem. Można go sprzedać za 2400 sztuk złota, lecz przy odkupywaniu wartość wzrasta do 8000 sztuk złota.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Quest Pack 4 Edytuj

W modyfikacji Quest Pack 4 jest używany przez rycerzy.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.