FANDOM

Rozpruwacz – zwierzę żyjące w Myrtanie, Nordmarze oraz na Argaanii.

Sposób walki Edytuj

Wyglądem oraz sposobem ataku przypomina dzika. Jest jednak od niego większy i silniejszy, a zamiast kłów – posiada szpony. Atakuje, napierając na przeciwnika swoją masą i gryząc go. Jego ugryzienie może wywołać chorobę, która spowalnia regenerację wytrzymałości tak długo, póki nie zażyje się lekarstwa (przed chorobą można się uchronić, ucząc się odpowiedniej umiejętności u Renwicka w Geldern). Porusza się w grupach, rzadziej pojedynczo.

Występowanie Edytuj

Pospolity w Nordmarze, w Myrtanie spotykany tylko na dalekich ostępach lasów. Kilka sztuk tego zwierzęcia spotkać można także na Argaanii. Występują tam tylko w dziczy, na południe od Srebrowodu. W przeciwieństwie do rozpruwaczy z Myrtany, zamiast tworzyć grupy składające się tylko z przedstawicieli własnego gatunku, przebywają w bliskim towarzystwie dzików, z którymi razem atakują wroga.

Modyfikacje Edytuj

Wielka Wojna Edytuj

W modyfikacji Wieka Wojna do Gothic rozpruwacze powszechnie występują w Górniczej Dolinie. Można spotkać je w lasach i na równinach. Wyglądają jak dziki, różnią się od nich jedynie rozmiarem. Są bowiem dwa razy od nich większe.

Ciekawostki Edytuj

  • Rozpruwacze z Argaanii różnią się także wyglądem od tych z Myrtany. Wyglądają tak samo, jak dziki w czwartej części gry, z tą różnicą, że są nieco większe;
  • w przeciwieństwie do rozpruwaczy z kontynentu, ich ugryzienia nie powodują chorób;
  • są typową zwierzyną łowiecką;
  • w Nordmarze żyje biały rozpruwacz. Jednak jest to odmiana wilka;
  • w modyfikacji Mroczne Tajemnice występuje gad o takiej samej nazwie;
  • w przeciwieństwie do rozpruwaczy z wysp południowych, te żyjące na kontynencie są naturalnymi wrogami dzików;
  • w Gothic 3 istnieje kamień druidzki, dzięki któremu bohater przemieni się w rozpruwacza.