FANDOM

Rozpruwacz – bestia występująca w Gothic 3, Gothic 3: Zmierzch Bogów oraz w grze ArcaniA.

Gothic 3 Edytuj

Wyglądem oraz sposobem ataku przypomina dzika. Jest jednak od niego większy i silniejszy, a zamiast kłów – posiada szpony. Atakuje, napierając na przeciwnika swoją masą i gryząc go. Jego ugryzienie wywołuje chorobę, która spowalnia regenerację wytrzymałości tak długo, póki nie zażyje się lekarstwa (przed chorobą można się uchronić, ucząc się odpowiedniej umiejętności u Renwika w Geldern). Porusza się w grupach od około 2 do 5 osobników, rzadziej pojawia się pojedynczo. Jest pospolity w Nordmarze, w Myrtanie spotykany jest tylko na dalekich ostępach lasów.

W rozpruwacza Bezimienny może się przemienić za pomocą druidzkiego kamienia rozpruwacza, który należy do Porgana, lecz został skradziony przez orków. W grze pojawiają się także agresywne rozpruwacze, które należy zabić na zlecenie Kenta, który boi się opuścić swoją jaskinię właśnie przez te bestie. Również Josh z farmy nieopodal Trelis ma problemy z rozpruwaczami. Zamieszkały one jaskinię pod farmą i przeszkadzają farmerom. Bohater może je zabić na specjalne zlecenie.

Za ich zabicie bohater otrzymuje 200 punktów doświadczenia. Z ich ciał można pozyskać dwie sztuki surowego mięsa, parę szponów oraz dwie pary zębów.

ArcaniA Edytuj

Rozpruwacze z Argaanii różnią się wyglądem od tych z Myrtany. Wyglądają tak samo, jak dziki, z tą różnicą, że są nieco większe. W przeciwieństwie do rozpruwaczy z kontynentu, ich ugryzienia nie powodują chorób.

Kilka sztuk tego zwierzęcia spotkać można także na Argaanii. Występują tam tylko w dziczy, na południe od Srebrowodu. W przeciwieństwie do rozpruwaczy z Myrtany, zamiast tworzyć grupy składające się tylko z przedstawicieli własnego gatunku, przebywają w bliskim towarzystwie dzików, z którymi razem atakują wroga.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Wielka Wojna Edytuj

W modyfikacji Wieka Wojna do Gothic rozpruwacze powszechnie występują w Górniczej Dolinie. Można spotkać je w lasach i na równinach. Wyglądają jak dziki, różnią się od nich jedynie rozmiarem. Są bowiem dwa razy od nich większe.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Rozpruwacze są jednym z gadów zamieszkujących Górniczą Dolinę.