FANDOM

Ta strona jest zalążkiem artykułu! Możesz pomóc Gothicpedii rozwijając ją!

Rozdziały – logiczne podziały fabuły na mniejsze – zadaniowo podobne – części, zastosowane w dwóch pierwszych grach serii Gothic.

Wraz z postępem fabuły, zadania przypisane do konkretnych rozdziałów stają się mniej liczne oraz dłuższe czasowo – im bliżej końca, tym bohater jest bardziej skupiony wokół jednego celu.

Gdy bohater rozpocznie nowy rozdział następuje tzw. respawn potworów. Pojawiają się również zupełnie nowe, a kupcy i handlarze dysponują nowymi przedmiotami na sprzedaż.

Gothic Edytuj

Pierwsza część serii została podzielona na sześć rozdziałów:

  1. Witamy w Kolonii!: Bezimienny zostaje wrzucony za magiczną barierę, otaczającą Górniczą Dolinę. Głównym zadaniem bohatera w tym rozdziale jest zapoznanie ze światem przedstawionym, mechaniką gry, głównym zaczepieniem fabuły oraz przyłączeniem do któregoś z trzech obozów.
  2. Gniazdo pełzaczy: Obóz Bractwa przygotowuje się do przyzwania Śniącego. Bohater musi zdobyć na tę okoliczność jeden z pięciu kamieni ogniskujących, jaja królowej pełzaczy i almanach. Następuje wielkie przyzwanie, podczas którego Y'Berion otrzymuje wizję – Śniący kazał im zbadać cmentarzysko orków.
  3. Starożytna magia: Badanie cmentarzyska orków nie dało żadnych rezultatów. Y'Berion umiera, ostrzegając, że Śniący nie jest tym, za kogo się podawał poprzez wizje i nie należy go budzić. Nadzieja zostaje położona w kopcu rudy magów wody. Bezimienny zbiera w tym celu pozostałe cztery kamienie ogniskujące, po czym staje przed zadaniem przekonania magów ognia, by ci pomogli w detonacji kopca.
  4. Xardas: Stara Kopalnia uległa zawaleniu, Wolna Kopalnia została zaatakowana przez ludzi Gomeza, a magowie ognia – zamordowani. Magowie wody w desperacji zlecają Bezimiennemu odszukanie dwunastego maga, który brał udział w tworzeniu magicznej bariery – na imię mu było Xardas. Okazuje się, że aby zniszczyć barierę, należy pokonać Śniącego zaszytego głęboko pod ziemią orków.
  5. Strażnicy portalu: Bohater udaje się w głąb świątyni Śniącego, gdzie pokonuje czterech z pięciu szamanów, którzy brali udział podczas przyzwania wielkiego demona na ten świat. Zdobywa Uriziel – prastary miecz o potężnej sile i mocy. Dzięki pomocy Xardasa udaje się mu przywrócić moc. Początkowo rozdział miał mieć nazwę „Inwazja orków” i miał dotyczyć ataku orków na całą Górniczą Dolinę.
  6. Leże Śniącego: Bezimienny pokonuje ostatniego z szamanów, by w końcu stawić czoła Śniącemu. Przebija wszystkie pięć szamańskich serc ich własnymi sztyletami, po czym Śniący zostaje wygnany z powrotem do królestwa Beliara, a magiczna bariera upada.

Gothic II Edytuj

Druga część także została podzielona na sześć rozdziałów:

  1. Zagrożenie: Bezimienny zostaje wyciągnięty z ruin świątyni Śniącego przez Xardasa, który każe mu zdobyć Oko Innosa oraz ostrzec paladynów przed smokami. Podobnie jak w poprzedniej części bohater poznaje świat i dołącza do jednej z trzech frakcji.
  2. Powrót do Kolonii: Lord Hagen nie wierzy Bezimiennemu i każe zdobyć niezbite dowody. Zaleca mu więc udanie się do Garonda, który przewodzi zamkowi w Górniczej Dolinie. Po dostaniu się do zamku, Garond w zamian za dowody zleca bohaterowi odnalezienie trzech grup górników, i dowiedzenie się jak przebiega wydobycie rudy.
  3. Oko Innosa: Bezimienny wraz z zebranymi dowodami wraca do Lorda Hagena. Otrzymawszy pozwolenie na zdobycie Oka Innosa, udaje się do klasztoru Innosa, gdzie okazuje się, że zostało skradzione, a na domiar złego zniszczone przez Poszukiwaczy. Dzięki inicjatywie Vatrasa udaje się je jednak naprawić.
  4. Polowanie na smoki: Posiadłszy Oko Innosa, Bezimienny wraca do doliny, by zabić smoki. Na miejscu zastaje Łowców Smoków, którzy skuszeni bogactwem gadów sami postanawiają się z nimi rozprawić.
  5. Rozstanie: Bohater wraca do klasztoru, w którego podziemiach znajduje mapę morską wyspy Irdorath. Zbiera załogę, znajduje kapitana, zabiera statek paladynom i wypływa na wyspę.
  6. Dwór Irdorath: Po dopłynięciu, Bezimienny walczy z orkami, jaszczuroczłekami, smokiem, szkieletami i Poszukiwaczami. W końcu odnajduje Smoka Ożywieńca, z którym najpierw rozmawia, a potem zabija. Wraca na statek, po drodze zabierając członków załogi i odpływa z wyspy.