Roland – postać występująca w Gothic 3. Jest to paladyn będący przywódcą kryjówki buntowników w Okarze.

Przed akcją gry[edytuj | edytuj kod]

Był jednym z paladynów biorących udział w obronie Gothy. Po obłożeniu miasta klątwą przez orkowych szamanów, uciekł. W wyniku zniszczenia magii runicznej stracił swoją moc. Od tego czasu się ukrywał, aż w końcu został dowódcą buntowników w Okarze.

Gothic 3[edytuj | edytuj kod]

Stara się zdobyć kamień teleportacyjny do miasta Vengard, w celu skontaktowania się z królem. Wysyła też małe oddziały buntowników, którzy osiedlają się wokół Montery i planują wyzwolenie miasta, jednocześnie urządzając niewielkie akcje dywersyjne. Jeden z takich oddziałów złupił karawanę asasynów pod wodzą Basira, gdzie znalazł pierścień Życia Adanosa. Roland dał go Gornowi, który poprowadził buntowników do Gothy, gdzie mieli zdobyć kamień teleportacyjny do Vengardu.

Bezimienny może nauczać się od niego walki, a także z nim handlować. Opowiada bohaterowi o Gocie. Kiedy Bezimienny uwalnia miasto od klątwy, Roland mówi mu, by razem z Shawnem je odbudowali. Oznajmia również, że nie może pomóc w wyzwoleniu Montery, gdyż ma za mało ludzi. Jeśli bohater wyzwoli to miasto, Roland zapłaci mu 1000 sztuk złota nagrody. Kiedy Bezimienny zdobywa teleport do Vengardu, nakazuje mu natychmiast go użyć i porozmawiać z królem. Jest też jedną z osób, którym można wręczyć błogosławiony ognisty puchar.

Zlecane zadania[edytuj | edytuj kod]

Dalsze losy[edytuj | edytuj kod]

Jego dalsze losy zależą od decyzji Bezimiennego. Jeśli będzie wspierać orków i zniszczy Okarę, Roland zginie lub ucieknie. Jeśli będzie popierać buntowników, to jego dalsze losy są nieznane, ponieważ w Gothic 3: Zmierzch Bogów Okara jest opuszczona. Możliwe, że udał się do Vengardu i dołączył do paladynów pod wodzą Lee.

Modyfikacje[edytuj | edytuj kod]

Sekcja niekanoniczna

Content Mod[edytuj | edytuj kod]

Wygląd Rolanda ulega zmianom kosmetycznym.

Roland w Content Mod 3.0

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Istnieje średniowieczny bohater narodowy Francji, który zginął podczas bitwy z Saracenami, również miał na imię Roland oraz należał do stanu rycerskiego i był paladynem. O jego czynach traktuje Pieśń o Rolandzie.