Gothicpedia
Advertisement

Rod – postać występująca w Gothic II. Jest jednym z najemników mieszkających na farmie Onara.

Przed akcją gry[]

Należy do grupy Sylvia i razem z nim walczy z orkami na południu. Po przybyciu na wyspę Khorinis dołącza do Lee, tworząc z Sylviem oddzielną grupę.

Gothic II[]

Większość dnia i nocy spędza pilnując głównego wejścia na farmę, rozmawiając w międzyczasie z nieznanym z imienia najemnikiem. Późnym wieczorem idzie spać do głównego budynku na farmie. Kiedy Bezimienny, będzie chciał dołączyć do najemników, Rod poprze bohatera gdy ten uniesie jego miecz. Aby Bezimienny mógł podnieść miecz, musi mieć co najmniej trzydzieści punktów siły. Bohater może też zdobyć uznanie Roda, gdy ten pobije najemnika. Po zdobyciu uznania, będzie nauczał bohatera walki bronią dwuręczną. W czwartym rozdziale Rod, jako łowca smoków razem z Cipherem wyruszają do dawnej kolonii karnej, aby zapolować na smoki. Oddzielają się od innych łowców smoków, po czym udają się w pobliże legowiska bagiennego smoka - Pandrodora. Mogą pomóc Bezimiennemu w polowaniu na tego smoka. Rod bardzo narzeka na za ciasne buty, które źle zrobił mu kowal Bennet. Pomimo faktu że smok na którego polował został zabity, Rod postanawia pozostać w Górniczej Dolinie.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent razem z Cipherem został jeszcze trochę w dolinie, lecz gdy palisada upadła, prawdopodobnie razem z nim uciekł i ukrył się. Możliwe również ze trafił do niewoli zielnoskórych.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Po zgładzeniu smoka z bagien wraz z Cipherem udaje się do pozostałych łowców smoków.

Global Mod[]

Po zabiciu Feodarona opowiada bohaterowi o kompanii, w której służył wraz z Sylviem oraz o orkowych okrętach. Według Roda armia najemników, w której służył z Sylviem działała na Wyspach Południowych.

Ciekawostki[]

  • Wyruszając z Cipherem do Górniczej Doliny, ma standardowy ekwipunek łowcy smoków - pancerz i kiepski miecz. Swój imienny miecz dwuręczny mógł zgubić lub jest to błąd twórców.
Advertisement