Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy maga wody pojawiającego się w serii Gothic. Zobacz też: Riordian (zadanie).

Riordian – postać występująca w Gothic, Gothic II: Noc Kruka i Gothic 3. Jest jednym z magów wody. W stosunku do bohatera jest bardzo miły, sympatyczny i hojny.

Przed akcją gry[]

Należał do kręgu magów wody. Jako jeden z dwunastu magów tworzył magiczną barierę nad kolonią karną.

Gothic[]

Podobnie jak inni magowie wody, przebywa w Nowym Obozie. Zajmuje się alchemią, a w swoim laboratorium, tworzy przeróżne mikstury, które Bezimienny może u niego kupić. Przez pewien czas badał też magiczne stworzenia, w szczególności ogniki. Kiedy rozpoczyna się misja mająca na celu odzyskanie kamieni ogniskujących, Bezimienny za darmo otrzymuje od niego 20 różnych mikstur, a po zakończeniu zadania, w nagrodę, kolejne 20 buteleczek. Jeśli bohater został magiem wody i jest ranny, Riordian może go wyleczyć. Po rozmowie z Ur-Shakiem w ruinach starej cytadeli Riordian przebywa wraz z Saturasem w wielkiej komnacie z pentagramem, gdzie praktykuje magię, ale bohater nadal może się u niego zaopatrzyć w przeróżne wywary. Podobnie jak pozostali magowie wody, widział, jak Bezimienny pozbawia mocy kopiec rudy, aby naładować miecz Uriziel. Nie był jednak aż tak zdenerwowany, jak Saturas, lecz sprawiał wrażenie, jakby popierał czyn Bezimiennego.

Towary[]

Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Piorun kulisty (runa) 1 900
Esencja magicznej energii 6 25
Esencja uzdrawiająca 8 25
Woda 10 3
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Esencja magicznej energii 12 25
Wyciąg magicznej energii 8 45
Esencja uzdrawiająca 16 25
Wyciąg uzdrawiający 10 35
Woda 10 3
Napój lekkości 6 100
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Esencja magicznej energii 24 25
Wyciąg magicznej energii 16 45
Eliksir magicznej energii 10 65
Esencja uzdrawiająca 32 25
Wyciąg uzdrawiający 20 35
Eliksir uzdrawiający 12 50
Napój lekkości 12 100
Napój szybkości 6 100
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Esencja magicznej energii 48 25
Wyciąg magicznej energii 32 45
Eliksir magicznej energii 20 65
Esencja uzdrawiająca 64 25
Wyciąg uzdrawiający 40 35
Eliksir uzdrawiający 24 50
Napój lekkości 24 100
Napój szybkości 18 100
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Esencja magicznej energii 54 25
Wyciąg magicznej energii 48 45
Eliksir magicznej energii 30 65
Esencja uzdrawiająca 96 25
Wyciąg uzdrawiający 60 35
Eliksir uzdrawiający 144 50
Napój lekkości 144 100
Napój szybkości 72 100
Napój przyspieszenia 36 100

Gothic II: Noc Kruka[]

Po upadku bariery wyruszył wraz z magami wody w okolice ruin pradawnych w Khorinis. Po rozkopaniu wejścia natychmiast zajął się badaniem budynku oraz kultury jego twórców. Wywnioskował, że po drugiej stronie gór, znajduje się miasto, a nie łańcuchy górskie, jak kiedyś sądzono. Ocenił wiek budowli na setki lat i wraz z Saturasem, odczytali inskrypcje, dotyczące Adanosa. Po otworzeniu portalu i dotarcia do Jarkendaru, od razu zaczął badać ruiny, budynki i okoliczne tereny. Może opowiedzieć bohaterowi o całej dolinie oraz zleca mu zadanie odnalezienia i zbadania głównych siedzib przywódców. Proponuje także, by pozbyć się orków z kanionu. Może nauczać alchemii, a także wyszkolić szukającego ognika. Po uwolnieniu porwanych i zabiciu Kruka, nadal przebywa z magami w dolinie, jednak kiedy najeżdżają orkowie, wszyscy uciekają z ruin miasta. Uciekają z wyspy, używając po raz ostatni kamieni ogniskujących do teleportacji.

Zlecane zadania[]

Nauka[]

Jeżeli Bezimienny posiada amulet szukającego ognika, Riordian może nauczyć ognika szukania różnych przedmiotów.

Przedmioty Koszt nauki Dostępność
Szukanie broni dystansowej i amunicji 1 punkt nauki Od początku
Szukanie złota, kluczy i narzędzi 2 punkty nauki Od początku
Szukanie run i zwojów 3 punkty nauki Po nauce szukania broni dystansowej i amunicji lub złota, kluczy i narzędzi
Szukanie pierścieni i amuletów 4 punkty nauki Po nauce szukania broni dystansowej i amunicji lub złota, kluczy i narzędzi
Szukanie magii i mikstur 5 punktów nauki Po nauce szukania run i zwojów lub pierścieni i amuletów
Szukanie żywności i roślin 5 punktów nauki Po nauce szukania run i zwojów lub pierścieni i amuletów

W Jarkendarze Riordian może nauczyć Bezimiennego alchemii.

Mikstura Koszt nauki Dostępność
Esencja lecznicza 1 punkt nauki Od początku
Esencja many 1 punkt nauki Od początku
Ekstrakt leczniczy 5 punktów nauki Po nauce warzenia esencji leczniczej
Ekstrakt many 5 punktów nauki Po nauce esencji many
Eliksir many 5 punktów nauki Po nauce warzenia ekstraktu many
Eliksir ducha 10 punktów nauki Po nauce warzenia eliksiru many
Eliksir zręczności 20 punktów nauki Od początku

Gothic 3[]

Riordian przebywa nieopodal Bragi, w tamtejszych ruinach. Szukał tam kamiennych tabliczek i prastarej wiedzy, ale utknął pomiędzy asasynami a rabusiami. Opowiada bohaterowi o tym, gdzie są niektórzy z innych magów wody np. Saturas, Nefarius czy Merdarion. Opowiada, że pragnie się dostać do plemienia Asaru, którego jaskinia znajduje się niedaleko.

Odpowiada na pytanie, co łączy koczowników i magów wody, mówiąc, że wspólnie wyznają Adanosa oraz kroczyli wspólnymi ścieżkami zanim król wysłał ich, by utworzyli magiczną barierę. Wyznaje również, że odpowiedzieli na wezwanie monarchy, ponieważ wierzyli, że wydobycie rudy pozwoli na zakończenie wojny bogów, co jak wiadomo nie doszło do skutku.

Bezimienny może go odeskortować do plemienia Asaru. Na miejscu może nauczyć bohatera czegoś o prastarej magii oraz zaklęć Adanosa.

Zlecane zadania[]

Mapa[]

Wszyscy magowie wody zaznaczeni na mapie

Dalsze losy[]

Po zakończeniu wojny, wraz z innymi magami, kroczy drogą wiecznego wędrowca. Mógł też zginąć z ręki Bezimiennego z polecenia Gonzalesa.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Kroniki Myrtany: Archolos[]

Zamieszkuje wioskę Silbach, gdzie pełni nowicjat u tamtejszego maga wody Lokvara. Pomaga Marvinowi w poszukiwaniu ziół wymaganych do wytworzenia opatrunku dla Jorna oraz wręcza bohaterowi zwój z zaklęciem telekinezy. Kiedy Marvin wyrazi swoje zainteresowanie magią, Riordian będzie miał dla niego pewną propozycję. Okazuje się, że jako nowicjusz musi przepisać odpowiednią ilość zwojów, aby zaliczyć nowicjat. Niestety niedoszły mag ma spore zaległości i oferuje Marvinowi kilka zwojów w zamian za jego pomoc w wykonaniu tego zadania. Każe uśpić swojego mistrza za pomocą zaklęcia snu, a następnie na zmianę przepisują zwoje w jego chacie. Po rozpoczęciu II rozdziału Riordian opuszcza wioskę.

Ponownie pojawia się w V rozdziale. Został pełnoprawnym magiem wody i wyjaśnia Marvinowi, co zaszło od jego skoku z wodospadu. Zależy mu na wyzdrowieniu Kessela i postanawia wprowadzić w życie przepis na miksturę, która uleczy rannego Marvina i Kessela. Zleca zadanie pozyskania odpowiednich składników. Po ich zdobyciu każe iść spać bohaterowi, a sam postanawia przygotować miksturę. Niestety przed jej ukończeniem Riordian zostaje przyłapany i wyprowadzony z pracowni, przez co mikstura musi zostać dokończona przez Marvina. Po naradzie magów wody twierdzi, że trzeba podjąć odpowiednie działania i angażuje się w wyprawę na Vardhal.

Spotkanie i rozmowa z nim jest wymagana do zdobycia osiągnięcia Starzy znajomi.

Velaya – Historia wojowniczki[]

Riordian po zamknięciu portalu prowadzącego do Jarkendaru został uwięziony przez bandytów Lariusa. Pierwszy raz spotyka się z Velayą podczas rozdawania żywności. Po zabiciu rabusiów z obozu dzięki bohaterce zostaje uwolniony i odzyskuje swój ekwipunek. Ze względu na utracone siły odmawia pomocy w walce z rabusiami. Jako dowód wdzięczności zwiększa manę baronowej.

Przeznaczenie[]

Riordian może zrobić krem przeciwsłoneczny dla Gainy – członkini gildii kupców.

Mroczne Tajemnice[]

Gdy Bezimienny wykonuje zadanie dla Pradawnych pyta się Riordiana, czy według niego Saturas nie zachowuje się dziwnie. mag wody twierdzi, że arcymag jest zamyślony, ponieważ studiuje różne zapiski w bibliotece, które pomogą w zniszczeniu magicznej bariery. Mówi też, że często schodzi na dół w stronę kopca magicznej rudy. Bohater pyta się Riordiana, czy nie wie czegoś więcej. Odpowiada, że czasami widział Saturasa schodzącego pod drewniany most oraz słyszał zgrzyt klucza. Bohater dziękuje Riordianowi za udzielenie informacji.

Returning 2.0[]

Zostaje zamieniony w zombie przez Opiekunów, przez co ginie z ręki Bezimiennego. Dzięki modlitwie do Adanosa bohater może przywrócić go do życia.

Zlecane zadania[]

  • Sztuka pisania

Ciekawostki[]

  • Gdy w Gothic II: Noc Kruka mag wody imieniem Vatras mówi Bezimiennemu, że Riordian może wyszkolić szukającego ognika, to w ramce napisane jest Riordan zamiast Riordian.
  • W plikach Gothic II: Noc Kruka znajduje się opcja okradzenia Riordiana w Khorinis, lecz została ona wyłączona. Przedmiotem kradzieży miał być zwój z zaklęciem Błyskawica, a wymogiem było minimum 30 punktów zręczności.
Advertisement