FANDOM

Rick – bohater modyfikacji Czas Zapłaty na platformie Gothic.

Przed akcją modyfikacji Edytuj

Jest piratem, siejącym postrach na myrtańskim morzu. Jednak pewnego dnia silny sztorm przywiódł go wraz załogą w pobliże Górniczej Doliny. Jego statek rozbił się, a on sam ledwo przeżył.

Czas Zapłaty Edytuj

Kolonia Karna Edytuj

Pobyt na plaży Edytuj

Na początku modyfikacji do Ricka podbiega jeden z jego przyjaciół – Hank, który wyraźnie był zdziwiony, że jego towarzysz przeżył, po czym jak najszybciej poinformował o tym Angusa i Rodneya. Następnie obaj piją alkohol, a Hank mówi, że następnym razem to Rick postawi. Bohater udaje się do Rodneya, który zleca mu znalezienie paczek z wraku statku, a po wykonaniu zadania, Rick ma do wyboru trzy przepisy kowalskie – na miecz, kuszę, i łuk. Po wykonaniu zadań na plaży towarzysze ruszają dalej, aby tylko nie przebywać na plaży, jednak na swojej drodze spotykają strażnika ze Starego Obozu, który jet agresywny wobec nich, jednak bohaterowie stawiają mu czoło i idą dalej.

Droga do obozu rebeliantów Edytuj

Po krótkiej wędrówce przyjaciele spotykają człowieka bijącego się ze strażnikami, po czym szybko reagują i pokonują „czerwonych”, ratując życie biednemu człowiekowi. Ten ma na mię Tony i należy do obozu rebeliantów. Może opowiedzieć bohaterowi o Starym Obozie, z którego uciekł, ponadto może zaprowadzić piratów do Obozu, do którego należy, a następnie zaprowadza piratów do swojego obozu.

Wejście do obozu rebeliantów Edytuj

Po dotarciu na miejsce, bohaterowie napotykają przy bramie do obozu rebeliantów strażnika Abla, który mówi, że piraci mają udowodnić swoją wartość, zabijając Złego i jego strażników, którzy stacjonują przy wejściu na terytorium orków. Po wygranej walce, Rick odcina głowę dawnemu cieniowi, po czym ponownie udaje się do Abla, a ten zaprowadza bohaterów do Cavalorna, przywódcy obozu rebeliantów.

Zaufanie w obozie Edytuj

Rick postanawia dołączyć do rebeliantów i zacząć walkę ze Starym Obozem. Musi jednak zdobyć odpowiednią reputację, poprzez wykonywanie zadań dla ważniejszych członków w obozie.

Szpieg Edytuj

Po przyjęciu do obozu rebeliantów Rick rozpoczyna śledztwo w sprawie szpiega pracującego dla Gomeza. Odkrywa, że jest nim Tony. Zdrajca wyjawia, że pracuje dla Hrabiego, jednak chwilę potem zostaje zastrzelony, prawdopodobnie przez samego zainteresowanego. Abel i rebelianci oskarżają Ricka o morderstwo i wtrącają go do Głębi. Temu jednak udaje się uciec.

Łowcy trolli Edytuj

Cavalorn prosi również Ricka o pomoc w przekonaniu do pomocy w ataku na Stary Obóz łowców trolli. Po kłopotach z nimfomanką Kirą pirat wraca ze świadomością wykonania zadania. Następnie zostaje awansowany na łowcę lub maga i wysłany do Nowego Obozu. Tam jednak spotyka Gorna, który mówi, że Obóz padł.

Stary Obóz Edytuj

W celu przyspieszenia ataku na obóz Gomeza, Rick zostaje tam wysłany na przeszpiegi. Z pomocą Urta, Balama i Diega mobilizuje cieni i kopaczy do buntu. Następnie dostaje się do zamku, tam jednak okazuje się, że szpieg rebeliantów, Kelvin, nie żyje. Dzięki interwencji Urta Rick zbiega strażnikom przy użyciu tajnego przejścia.

Gomez kontratakuje Edytuj

Po wszystkim Rick otrzymuje od Urta informacje o planowanym ataku na obóz rebeliantów. Rebelianci rozpoczynają wielkie przygotowania do bitwy, a Rick, wykorzystując czas, zdobywa miecz runiczny. Wkrótce następuje atak strażników, zostaje on jednak odparty.

Nowy Obóz Edytuj

Były pirat z polecenia Ratforda udaje się do Nowego Obozu w celu zorganizowania tam rebelii. Lares, Wilk i Torlof są zdecydowani zaatakować strażników, jednak potrzebują przywódcy, a jedynym człowiekiem, który mógłby się sprawdzić w tej roli, jest Lee. Rick odnajduje jego i ocalałych ludzi w górskiej fortecy i zobowiązuje się pomóc Magom Wody w ich poszukiwaniu starożytnych ornamentów.

Ornamenty Edytuj

Podczas poszukiwań Rick kilkakrotnie wpada na Hrabiego – szarą eminencję Nowego Obozu. Okazuje się, że jego przełożony, Kruk, jest opętany przez Beliara i zamierza sforsować barierę z pomocą ornamentów. Hrabia przejmuje trzy ornamenty, jednak bohater, dzięki Saturasowi, ucieka z jednym z nich. Następnie wykrada pozostałe z kryjówki Kruka, co nie przechodzi pomimo uwagi Hrabiego, którego interwencja zakłóca rytuał magów. Mimo wszystko Saturas zwalnia Lee ze służby, a ten już niedługo potem atakuje Nowy Obóz.

Miecz runiczny Edytuj

Rick z pomocą Lerena postanawia naładować swój miecz runiczny. W tym celu odnajduje nekromantę, który zgadza się zostać mistrzem pirata. Ten sprawnie manipuluje czarnoksiężnikiem, dzięki czemu zdobywa pisma niezbędne do naładowania miecza. Kolejnym elementem ma być serce Bestii, którą Rick pokonuje dzięki pomocy Lestera, który naprowadza go na właściwy trop i towarzyszy na bagnach, i Tondrala, który zgadza się poświęcić, by Bestia wypiła truciznę z jego krwi. Później odbywa się rytuał przeprowadzony przez Lerena, Myxira i Xardasa, w którym miecz Ricka odzyskuje moc.

Bitwa o Nowy Obóz Edytuj

Tymczasem najemnicy zajmują pola ryżowe, a strażnicy dzielą się na dwie frakcje. Hrabia ze swoimi ludźmi barykaduje się w Orlim Gnieździe, zaś Fletcher i jego zwolennicy zamykają ich w oblężeniu. Rick pomaga najemnikom w opanowaniu sytuacji w Obozie i Wolnej Kopalni, jednak wówczas Kruk, zdradzony przez Hrabiego, zabija wszystkich strażników, w tym Fletchera. Dowódca strażników w agonii zdradza Rickowi położenie skrzyni Hrabiego. Dzięki znalezionej tam przez Lee runie Rick konfrontuje Hrabiego. Ten ujawnia swoje prawdziwe motywy, a wówczas pirat postanawia pomóc swemu dawnemu wrogowi w zabiciu Kruka. Magnat wykrywa podstęp i zabija Hrabiego, jednak, nie mogąc sprostać Rickowi, ucieka.

Czas Zapłaty Edytuj

Po opanowaniu sytuacji na zachodzie, Rick wraca do Starego Obozu, by sprawdzić sytuację. Od Urta dowiaduje się, że w wyniku zdrady wśród rebeliantów Diego został schwytany, a morale mocno spadło. Rick skupia swe wysiłki na odnalezieniu zdrajcy. Większość poszlak wskazuje na Urta, jednak dopiero uwolniony Diego daje jednoznaczny obraz sytuacji. Urt (Urthos) znika, a rebelianci przygotowują finałowy atak na Stary Obóz. Rick wraz z Cavalornem i piratami dostaje się do zamku przez tajemne przejście, po czym wyrusza w pościg za Gomezem, który zbiegł zamkowymi piwnicami.

Konfrontacja z Gomezem i wojna nekromantów Edytuj

Rick wraz z Cavalornem przebija się przez nieumarłych i zabija Urthosa, Arto oraz Bliznę. Na samym końcu tuneli Gomez próbuje zawrzeć pakt z Corristo, który okazuje się być sługą Beliara. Mag zabija jednak magnata, po czym przemawiający przez niego awatar Beliara składa Rickowi ofertę dołączenia do niego. Niezależnie od podjętej przez pirata decyzji pojawia się „mistrz” Ricka. Corristo ginie z jego ręki, po czym mag zabiera swego ucznia do świątyni Śniącego. Na miejscu niespodziewanie pojawiają się Xardas i Bezimienny. Ten drugi prosi Ricka o podjęcie właściwej decyzji, a następnie wyrusza do walki ze Śniącym. Xardas namawia pirata do zabicia swego mistrza, po czym pada nieprzytomny. Rick staje do ostatecznej walki z nekromantą. Wygrywa ją, jednak chwilę potem moc Beliara dopada go i zabija.

Ciekawostki Edytuj

  • Wszystko wskazuje na to, że Rick rzeczywiście był wybrańcem Beliara, a mroczny bóg zabił go za sprzeciwienie się losowi.