Gothicpedia
Advertisement

Rhobar I Święty – barbarzyńca i założyciel królestwa Myrtany wspominany w Gothic II oraz Gothic 3.

Biografia[]

Jako młody, silny wojownik mieszkał w Nordmarze w Klanie Ognia i był wiernym sługą Innosa. Podczas jednej ze swoich wędrówek ścigała go bestia. Uciekł w góry i, kiedy sądził, że potwór zniknął, ten wpadł na jego trop. Młody barbarzyńca wpadł w pułapkę, a kiedy sięgnął za siebie, poczuł rękojeść miecza. Wziął go i zabił bestię jednym ciosem. Wtedy przemówił do niego sam Innos i wybrał go na swojego sługę. Później w miejscu objawienia miłosiernego boga wybudowano klasztor, a Rhobar zszedł z gór na niziny i tam zbudował swoje królestwo – tak, jak nakazał mu Innos. Po wielu latach panowania, Rhobar umarł ze starości, a władzę przejął nieznany z imienia następca.

Prastara bestia

Podczas jednej ze swoich licznych batalii Rhobar stanął do walki z kamiennym strażnikiem. Jednym ciosem świętego młota roztrzaskał przeciwnika w drobny pył. Młot, którym tego dokonał był od tej pory przechowywany w klasztorze na wyspie Khorinis jako jedna z najważniejszych relikwii kościoła Innosa poza stolicą królestwa.

W myrtańskich księgach tak pisano o królu Rhobarze:

Barbarzyńcy mieszkali w Nordmarze, a Rhobar był jednym z nich. Wędrował przez lód bez ognia i broni, i ścigała go Bestia. Rhobar ukrył się w jaskini, ale Bestia go znalazła i Rhobar sięgnął za siebie i znalazł miecz. Wziął go i powalił Bestię jednym ciosem. Ale miecz stanął w ogniu, albowiem miał w sobie moc Innosa. I Innos przemówił do Rhobara: „Zejdź z gór i pokonaj Mych wrogów!”. I Rhobar wypowiedział orkom wojnę i spadł na nich gniew Innosa. I Rhobar triumfował, a kiedy pokonał swych wrogów Innos rzekł do niego: „Tutaj założysz swoje królestwo!”. I Rhobar zrobił jak mu kazano (…)"

Ciekawostki[]

  • Powszechne jest twierdzenie, że Rhobar II jest synem Rhobara I. Nie ma jednak na ten temat żadnych informacji w grach, ze względu na brak niepodważalnych dowodów nie można jednoznacznie potwierdzić ani zaprzeczyć tej informacji.
  • W Gothic 3 można znaleźć jaskinię, w której znajduje się nagrobek z wizerunkiem króla nad nim. Możliwe, że jest to miejsce pochówku Rhobara I.

Potencjalny grobowiec

Poprzednik: Tytuł: Następca:
Nieznani przywódcy ludzi Król Nieznani królowie Myrtany
Advertisement