Gothicpedia
Advertisement

Reputacja – statystyka określająca reputację Bezimiennego wobec określonych gildii lub mieszkańców miast występująca w Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów (usunięta w Edycji Rozszerzonej). Umożliwia dokonywanie określonych czynności lub spotykanie ważnych dla świata gry osób.

Gothic 3[]

Opis[]

Reputację można zdobyć, wykonując określone zadania lub czynności. Do odblokowania konkretnych działań wymagane jest zawsze 75 punktów reputacji. W każdym mieście lub obozie buntowników można zdobyć łącznie 100 punktów reputacji. Poza reputacją w miastach występuje jeszcze drugi rodzaj mówiący o tym, jak Bezimienny jest szanowany wśród określonych gildii. Ponownie maksimum reputacji możliwej do zdobycia wynosi 100 punktów. Jej poziom można sprawdzić w dzienniku zadań w lewym dolnym rogu, jeżeli natomiast chodzi o stan reputacji w miastach, można to sprawdzić klikając na ikonkę wybranej lokacji.

Uprawnienia w miastach[]

Kiedy reputacja przekroczy 75 punktów w danym mieście, kolor imion postaci staje się zielony. Dialogi bezimiennych NPC w stosunku do Bezimiennego zmieniają się na bardziej pozytywne, kiedy ten ich zaczepi. Dodatkowo w trakcie walki postacie niezależne staną po stronie bohatera. Będą dopuszczalne też bijatyki (o ile nie dojdzie do morderstwa), a skradnie się i wchodzenie komuś do domu nie będzie wzbudzało podejrzeń. Bezimienny ma też dostęp do określonych, dodatkowych czynności.

Ekran pokazujący ilość reputacji w mieście Trelis w Gothic 3

Miasto Uprawnienia
Ardea Brak
Reddock Brak
Cape Dun • Możliwość rozmowy z Urukiem
• Dostęp do Wenzela
Montera • Możliwość rozmowy z Varekiem
Okara Brak
Gotha Brak
Vengard Brak
Faring • Dostęp do zamku w Faring
Silden • Możliwość rozmowy z Umbrakiem
Geldern • Możliwość rozmowy z Grokiem
Trelis • Możliwość rozmowy z Vakiem
Nemora • Możliwość poznania tożsamości przywódcy buntowników
Klan Wilka Brak
Klan Młota Brak
Klan Ognia Brak
Klasztor Brak
Braga Brak
Lago Brak
Ben Erai • Wstęp do kopalni w Ben Erai
Ben Sala Brak
Bakaresh • Wstęp do świątyni Beliara w Bakareshu
Mora Sul • Możliwość rozmowy z Gonzalesem
Ishtar • Możliwość ukończenia sprawdzianu Zubena

Reputacja u gildii i sposoby jej zdobycia[]

Reputacja u buntowników[]

Dotyczy buntowników z Myrtany. Pozwala na kupno ich pancerzy:

Przykładowe sposoby zdobycia reputacji u buntowników

Reputacja u orków[]

Swoim zakresem obejmuje wszystkich orków. Dzięki zdobyciu 75 punktów. można uzyskać dostęp do ich przywódcy – Kana. Dodatkowo istnieje możliwość kupna określonych pancerzy:

Przykładowe sposoby zdobycia reputacji u orków

Reputacja u asasynów[]

Wpływa na reputację bohatera u asasynów. Po osiągnięciu 75 punktów. Bezimienny może wejść do Ishtar. Dodatkowo odpowiednia wartość pozwala na kupne pewnych pancerzy:

Sposoby zdobycia reputacji u asasynów

Reputacja u koczowników[]

Wpływa na koczowników z Varantu. Jej określona wartość upoważnia do zakupu niektórych pancerzy:

Przykładowe sposoby zdobycia reputacji u koczowników

Reputacja u gońców leśnych[]

Dotyczy gońców leśnych. Jej odpowiedni poziom pozwala na kupno niektórych pancerzy.

Sposoby zdobycia reputacji u gońców leśnych

Reputacja w Nordmarze[]

Dotyczy wszelkich rdzennych mieszkańców Nordmaru czyli Nordmarczyków. Posiadanie jej na określonym poziomie daje możliwość zakupu pancerzy:

Przykładowe sposoby zdobycia reputacji w Nordmarze

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

W dodatku do trzeciej części gry reputacja również występuje, jednak nie ma żadnego wpływu na rozgrywkę. W związku z tym została usunięta w Edycji Rozszerzonej.

Advertisement