FANDOM

Ratford – postać występująca w Gothic oraz wspomniana w Gothic Playable Teaser. Jest to szkodnik z Nowego Obozu parający się myślistwem.

Gothic Edytuj

Ratford przebywa wraz ze swym kompanem, również myśliwym Draxem, w miejscu gdzie droga z placu wymian wpada do doliny. Zajmuje się on polowaniem na ścierwojady twierdząc, że nie trudno je ubić oraz da się je zjeść. Mimo przynależności do szkodników, którzy słyną z przywłaszczania sobie, czego zapragną, Ratford to sympatyczny człowiek służący radą. Miejsce, w którym poluje znajduje się obok ścieżki, którą przybywają do doliny nowi skazańcy.

Myśliwy dobrze sprawdza się w roli informatora opowiadając o zasadach panujących w kolonii karnej. Zachęca on żółtodziobów, aby dołączali do Nowego Obozu, chwaląc swobodę jako jedną z jego wygód. Poleca on Bezimiennemu trzy osoby. Pierwszą jest Mordrag, handlarz i posłaniec z Nowego Obozu, przebywający w położonym blisko od miejsca polowania Starym Obozie. Kolejną osobą jest kartograf Graham ze Starego Obozu. Ratford od dawna ma chrapkę na jedną z jego map, którą chętnie by ukradł, o czym otwarcie mówi. Jeżeli bohater podziela jego zdanie, myśliwy poleca ostatnią osobę, czyli Laresa – przywódcę szkodników, który zajmuje się rekrutacją nowych.

W sztuce myślistwa ustępuje on swojemu towarzyszowi Draxowi, który znacznie przewyższa go umiejętnościami.

Gothic Playable Teaser Edytuj

Ta sekcja przedstawia zawartość wczesnej wersji gry Gothic Playable Teaser, która w każdej chwili może ulec drastycznym zmianom.

Zostaje wspomniany przez Bloodwyna, który pilnuje bramy. Twierdzi, że jemu jak i jemu towarzyszowi Draxowi nie można ufać. Mimo to strażnik Starego Obozu ma u nich dług w postaci mięsa zębacza i wilczego kła.

Modyfikacje Edytuj

Czas Zapłaty Edytuj

Okazuje się, że Ratford dołączył do obozu rebeliantów jako myśliwy. Gdy Rick przychodzi do niego po zadanie, Ratford proponuje dwie możliwości:

  1. Zabić 6 wilków i dać mu ich kły.
  2. Pokonać go w walce.

Global Mod Edytuj

Podobnie jak w przypadku modyfikacji Returning przebywa z Draxem za palisadą orków. Zleca bohaterowi zadanie pozdrowienia swojego krewnego Fiska. Gdy Bezimienny odnajduje byłego cienia w Jarkendarze i opowiada o Ratfordzie, Fisk daje bohaterowi 40 magicznych bełtów. Ratford nie rozumie postępowania krewniaka i nazywa go „czarną owcą w rodzinie”, a Bezimiennego wynagradza rogiem cieniostwora, gdyż nie ma przy sobie nic cennego.

Przeznaczenie Edytuj

Ratford w przeciwieństwie do Draxa chce dołączyć do Zjednoczonego Obozu. Uważa, że bohaterowi znacznie trudniej będzie przekonać do tego Draxa. Jednak szkodnik zdradza Bezimiennemu, że jego przyjaciel spełniłby prośbę protagonisty, gdyby otrzymał wymarzony pierścień błotnego węża, o którym Ratfordowi opowiadał kiedyś Viran. Aby przekonać Draxa, bohater udaje się do chaty Gor na Rana i zabiera stamtąd pierścień. Po przyniesieniu pożądanego przedmiotu Draxowi, Bezimienny uzyskuje zgodę obu myśliwych na ich przenosiny, a następnie zaprowadza ich do Aidana lub prosto do Zjednoczonego Obozu.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy po upadku magicznej bariery nie są znane. Miał on duże szanse przeżyć ze względu na to, że znajdował się blisko wyjścia z doliny.