Gothicpedia
Advertisement

Rakus – postać występująca w Gothic 3. Jest to mag ognia przebywający w jaskini nieopodal Okary.

Przed akcją gry[]

Podobnie jak inni czarodzieje, był magiem ognia, ale po utracie magii runicznej dysponuje zaledwie cząstką dawnej mocy.

Gothic 3[]

Mówi Bezimennemu, że znalazł ognisty puchar i musi go jak najszybciej dostarczyć do klasztoru magów ognia w Nordmarze. Eksperymentował z pradawną magią, lecz wszystko wymknęło mu się spod kontroli i został uwięziony w jaskini. Chciał nauczyć się przywoływać ożywieńców. Prawie mu się to udało, lecz jak sądzi, został częścią tego zła i gdy tylko spróbuje opuścić jaskinię, martwi go powstrzymają.

Bezimienny wyprowadza maga z jaskini, zabijając rozbudzone zombie i szkielety, stojące im na drodze do wyjścia. Po wyjściu z jaskini mówi, że Bezimienny musi wrócić i pozbyć się pozostałych ożywieńców, ponieważ będą za nim podążały. Po pokonaniu reszty nieumarłych, Rakus dziękuje Bezimiennemu, wręczając mu 1000 sztuk złota, a także oddaje mu ognisty puchar. Następnie wyrusza do Okary, by pomóc buntownikom.

Naucza bohatera prastarej wiedzy i sztuki alchemii. Handluje miksturami, roślinami i przepisami alchemicznymi.

Zlecane zadania[]

Mapa[]

Mapa z zaznaczoną lokalizacją ludzi potrzebnych do wykonania zadania W Okarze potrzebują więcej ludzi

Dalsze losy[]

Jego dalsze losy są nieznane, ponieważ w Gothic 3: Zmierzch Bogów Okara jest opuszczona. Prawdopodobnie po wojnie bogów przeniósł się do klasztoru w Nordmarze.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Content Mod[]

Wygląd Rakusa uległ zmianom kosmetycznym.

Rakus w Content Mod

Ciekawostki[]

  • Rakus w drodze do Okary może natrafić na stado rozpruwaczy oraz trzy cieniostwory, gdzie czeka na niego niechybna śmierć, o ile bohater nie przyjdzie mu z pomocą, by mag pojawił się w Okarze, unikając rozszarpania przez bestie.
  • W jego jaskini pełno jest grobów oraz ludzkich szczątków, a wśród nich znajduje się chram Beliara. Nic więc dziwnego, że Rakus wybrał to miejsce dla swoich eksperymentów z czarną magią.
  • Rakus od początku gry jest przypisany jako mieszkaniec Okary, więc jeżeli atak na Okarę się rozpocznie, to będzie on brał udział w obronie obozu i atakował bohatera, gdy go zobaczy. W momencie przejęcia dowolnej osady czy miasta wszyscy mieszkańcy, którzy są poza zasięgiem gracza znikają i bohater otrzymuje za nich doświadczenie, więc jeżeli Okara zostanie zniszczona przed uwolnieniem Rakusa z jaskini, ten po prostu znika i nie będzie można go już spotkać i tym samym odzyskać jego ognistego pucharu.
Advertisement