Gothicpedia
Advertisement

Rademes – syn Quarhodrona, przywódca kasty wojowników, ostatni władca Jarkendaru.

Przed akcją gry[]

Gdy Quarhodron osiągnął sędziwy wiek i nie był już zdolny dowodzić armiami, kapłani zażądali przejęcia jego kompetencji, zrzeczenia się tytułu władcy oraz oddania Szponu Beliara. Tak oto powstała rada pięciu, która miała zastąpić go w rządach. Niestety sprzeciwiała się temu kasta wojowników, przez co oni sami okrzyknęli Rademesa swym przywódcą, zaś Quarhodron uległ namowom i przekazał mu miecz pokładając w nim ojcowską ufność. Jednakże Rademes był zbyt słaby i miecz szybko nim zawładnął. Sprowadził wiele okrucieństwa i cierpienia na swój lud, któremu nie mogli podołać nawet uzdrowiciele. To on kazał wygnać lub zabić wszystkich strażników umarłych na polecenie miecza, jako, że tylko przodkowie byli w stanie mu zagrozić. W końcu jego ojciec wraz z Khardimonem oraz Wielkim Uczonym, zwabili go i zamknęli z mieczem w świątyni Adanosa, gdzie Rademes umarł. Po śmierci, jego duch również nie mógł opuścić świątyni, zatrzymywany przez potężną magię miecza, którego moc nie została złamana.

Gothic II: Noc Kruka[]

Gdy spotyka Bezimiennego, pomaga mu otworzyć ostatnią komnatę. Mówi przyszłemu królowi Myrtany, że Szpon Beliara znalazł nowego posiadacza i że jego duch jest wolny. Pod koniec radzi bohaterowi, aby zniszczył Szpon Beliara, mówiąc:

Jeśli masz dość siły… wrzuć go… w morskie odmęty…

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Przeznaczenie[]

W modyfikacji Przeznaczenie informacje o nim znajdują się również w inskrypcjach w Dolinie Przodków.

Returning[]

W modyfikacji Returning 2.0 można spotkać go ponownie w V rozdziale. Rademes zleca wówczas bohaterowi zdjęcie klątwy z Jarkendaru i pokonanie ducha Khardimona, w zamian za co zdradza mu lokalizację obozu nieumarłej armii Quarhodrona.

Global Mod oraz Dunkle Magie[]

Bratem Rademesa okazuje się być Drakash – członek Mrocznego Zakonu.

Ciekawostki[]

  • Posiada głowę szkieletu, ale gdy gracz zdejmie z niego zbroję, używając kodów, można zauważyć, że ma ciało ludzkie.
Advertisement