Gothicpedia
Advertisement

Przemiana w chrząszcza – zaklęcie przemiany występujące w Gothic.

Gothic[]

Po inkantacji wymagającej 5 punktów many czar przemienia Bezimiennego w chrząszcza. Owad może chodzić po niektórych stromych skałach (ale nie może wejść na całkiem pionowe półki skalne ani ściany budynków). Jest też na tyle mały, że przechodzi przez niewielkie dziury w murach, umożliwia to dostanie się m.in. na teren starego klasztoru.

Zwoje z zaklęciem można kupić w każdym obozie od III rozdziału:

  • Torrez ma 4 sztuki;
  • Baal Cadar ma 2 egzemplarze, w kolejnym rozdziale zyskuje dodatkowe 3;
  • Cronos ma 2 sztuki, w każdym z kolejnych dwóch rozdziałów oferuje dodatkowe 2.

2 zwoje znajdują się w skrzyni w jaskini pod ruinami klasztoru, do której bohatera prowadzi Gorn podczas poszukiwania kamienia ogniskującego, ale można wejść tam i je zdobyć już w I rozdziale.

Wartość kupna zwoju wynosi 100 bryłek rudy, przy sprzedaży spada ona do 50 bryłek.

Ciekawostki[]

  • Za jego pomocą można dostać się do świątyni Śniącego, nie wykorzystując zwykłych metod, tj. posążka ani orkowego czaru teleportacji. W tym celu należy stanąć po prawej stronie brązowej platformy znajdującej się między dwoma przejściami (tym do świątyni oraz drugim prowadzącym do jaskini z orkowym tronem). Ściana skalna w tym miejscu ma na tyle łagodne podejście, że w postaci chrząszcza można się po niej przemieszczać aż do szczeliny ponad kratą, przez którą łatwo przedostać się na drugą stronę.
Advertisement