FANDOM

Bestia – istota występująca w Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Przed Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Kiedy Beliar zobaczył, co robili słudzy Innosa, przemierzył ziemię, aby znaleźć Bestię. Została napełniona mroczną mocą Beliara, by zniszczyć dzieła Innosa i sprowadzić na świat chaos i ciemność. Bestia stanęła do walki z wyznawcami Innosa, jednak Adanos zesłał falę, która zmyła ją z powierzchni ziemi.

Bestia powróciła ponownie, wiele setek lat później, ścigając barbarzyńcę Rhobara. Zginęła, powalona przez niego jednym ciosem miecza.

Potwór pozostał w wymiarze demonów, będąc tam najpotężniejszą istotą. Po powrocie Śniącego, pozycja Bestii spadła na drugie miejsce, ustępując o wiele potężniejszemu władcy piekieł.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

To demon przywołany przez Mistrza Przywołań i pięciu innych, potężnych czarnych magów. Istota ta wyglądem przypomina Smoka, choć jest dużo niższa i bardziej krępa w budowie. Posiada skrzydła i parę zakrzywionych rogów wyrastających z masywnej głowy. Stylem poruszania się przypomina goryla, ponieważ podpiera się przednimi łapami. Właśnie tych solidnie umięśnionych łap używa do zadawania ciosów. W rozmowie Bezimiennego z Miltenem wychodzi na jaw, że demon jest najpotężniejszą istotą jaka kiedykolwiek przebywała na kontynencie Myrtany (nie mylić ze Śniącym, który jest najpotężniejszą istotą Sagi, jednak przebywał na Khorinis w Górniczej Dolinie).

Przywołanie Edytuj

Thorus współpracujący z Mistrzem Przywołań przechwycił potężny artefakt, Oko Innosa. Opanowanie jego mocy polecił właśnie Mistrzowi. Ten, wraz z pięcioma Szamanami, przywołał Bestię. Mogła się ona pojawić w czterech miejscach:

Ostatecznie pojawia się w Reddock.

Walka z Bezimiennym Edytuj

Bezimienny odnalazł kryjówkę Mistrza Przywołań w jaskini koło Gothy. Dowiedział się od niego, że ten nie opanował potęgi Oka. Zaproponował Bezimiennemu podzielenie się mocą artefaktu i przejęcie władzy nad Myrtaną. Ten jednak nie przystał na propozycję, zabił go, zabrał Oko i odszedł, by pozbyć się demona. Na ten pojedynek przywdział specjalną, potężną zbroję ostatecznego starcia, którą wykonał dla niego Tajemniczy Wędrowiec. Po ciężkiej walce Bezimienny zwyciężył, zabijając Bestię.