Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy ludu wspominanego w Gothic 3. Zobacz też: Pradawni (Mroczne Tajemnice).
Do poprawy i zalążek ico.png
Zalążek artykułu
Ta strona jest zalążkiem artykułu! Możesz pomóc Gothicpedii rozwijając ją!

Pradawni – prastary lud zamieszkujący niegdyś tereny pustyni Varant.

Przed akcją gry[]

Pradawni żyli ponad tysiąc lat temu w miejscu, w którym obecnie znajduje się pustynia Varant. Pierwotnie byli koczownikami przemierzającymi pustynię pod wodzą Wiecznego Wędrowca. Kiedy Innos objawił mu się, Wędrowiec został jego sługą i otrzymał nowy symbol władzy - berło Varantu. Ci, którzy za nim poszli odłączyli się od koczowników i zostali ludem Varantu – Pradawnymi. Przed Wielkim Potopem zbudowali tam miasta i świątynie. Są to wspaniałe metropolie, mieszczące się na południe od Mora Sul i niedaleko Bragi. Jako że Pradawni czcili Innosa, wznieśli na jego cześć świątynie w okolicach Mora Sul, Al Shedim, Ben Sali i Trelis. Po Wielkim Potopie i na długo przed akcją gry większość ich budowli uległa zniszczeniu a sam lud dawno wymarł. W ruinach ich niegdysiejszych świątyń znajdują się artefakty Adanosa.

Pradawni wzmiankowani w grze[]

  • Haran Ho – wielki wojownik, który pokochał styl życia koczowników i przeszedł na ich wiarę. Jego grobowiec, odkryty przez Nefariusa, znajduje się na północnym zachodzie Varantu;
  • Akascha – pradawny, który udał się na północ, do Nordmaru, gdzie znajduje się jego grobowiec. Uciekł na północ w celu ukrycia jednego z pięciu artefaktów Adanosa.
  • Yugul – dawny mag Pradawnych, jest ożywieńcem, przebywa w świątyni w Ben Sali.
  • Wieczny Wędrowiec – najważniejsza postać wśród Pradawnych. Objawił mu się sam Innos, dając mu Berło Varantu. Wraz ze swoim ludem zbudował świątynie ku czci Innosa. Obecnie koczownicy kroczą jego ścieżkami.
  • Yarogol – dawny Strażnik Umarłych. Można się o nim dowiedzieć ze starożytnego pisma czytanego bohaterowi przez Myxira w Al Shedim.

Ilustracja koncepcyjna ruin Pradawnych w Varancie, wykorzystana później jako tło ekranów menu

Ciekawostki[]

  • Możliwe, że Pradawni z trzeciej części byli spokrewnieni z cywilizacją Budowniczych z Jarkendaru. Przemawiają za tym podobne przyczyny zagłady – Wielki Potop, jak i system kastowy.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice występują Pradawni, jest to jednak zakon, a nie lud.
  • Prawdopodobnie Pradawni, lub przynajmniej część z nich, byli zdecydowanie więksi od zwykłych ludzi. Świadczyć o tym może duży szkielet człowieka w pobliżu grobowca Haran Ho.
Advertisement