FANDOM

Potrosork występujący w Gothic 3.

Gothic 3 Edytuj

Dowodzi orkami pod twierdzą Gotha. Więzi on buntownika i przyjaciela Bezimiennego, Gorna. Uważa bohatera za słabiaka. Gdy zostanie przez niego sprowokowany, a następnie pokonany w pojedynku, zgodzi się z nim handlować jednak odmówi wypuszczenia więźnia.

Ork opowiada o tym co wydarzyło się w Gocie i dlaczego po jej ulicach chodzą ożywieńcy. Mówi też o powiązaniach orków z Xardasem oraz to, że nawet w Gocie wyczuwa jego moc. Udziela bohaterowi cennych informacji o położeniu wieży nekromanty. Jego zadaniem jest pilnowanie miasta przed ożywieńcami, byłymi paladynami i kontrolowanie demona, który włada teraz miastem. Bohater nie może tu jednak nawiązać współpracy z orkami. Jeśli zabije stwora oraz złamie klątwę i powie o tym Potrosowi, ten mu nie uwierzy. Żeby uwolnić Gorna musi zabić go i wszystkich orków pod jego wodzą lub zapłacić za przyjaciela 2000 sztuk złota.

Zlecane zadania Edytuj

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy są nieznane. Jeśli bohater zdecyduje się odbudować Gothę, to zostanie wygnany lub zabity przez buntowników, w przeciwnym wypadku zapewne pełni inną funkcję na kontynencie. Nie można go spotkać w Gothic 3: Zmierzch Bogów.