FANDOM

Poszukiwacze – mroczni słudzy Smoka Ożywieńca z dworu Irdorath. Z początku byli oni wyznawcami Śniącego w obozie na bagnie, jednak po jego upadku stali się bezdusznymi narzędziami Beliara, pozbawionymi wolnej woli. Ich początkowym zadaniem było powstrzymanie i zabicie Bezimiennego, lecz gdy to okazało się niemożliwe, naprowadzili go na trop ich władcy. Ponadto zajmują się szerzeniem paniki wśród zwykłych ludzi i okazjonalnie mącą ich umysły. Noszą czarno-czerwone szaty z kapturem i maską, którą zakrywają sobie twarze.

Historia Edytuj

W czasach bariery niektórzy z więźniów poszli za Y'Berionem, który w związku z wizjami zsyłanymi przez Śniącego odszedł ze Starego Obozu i założył Obóz Bractwa na południowo-wschodnich bagnach. Poprzez oddawanie Śniącemu czci połączone z zażywaniem dużych ilości bagiennego ziela powoli przemieniali się w istoty półdemoniczne, tracąc wolną wolę. Kiedy wyszło na jaw, że Śniący jest demonem, część Bractwa nie uznała jego prawdziwej natury i udała się do jego świątyni, aby go przebudzić (byli to Cor Kalom, kilkunastu strażników świątynnych i niektórzy nowicjusze). Fakt ten wzmocnił ich przywiązanie do demona i sprawił, że stracili człowieczeństwo i potrafili już tylko mu służyć. Po przybyciu Bezimiennego rzucili się na niego, ale ten ich zabił. Po wygnaniu Śniącego, bariera upadła. Silna więź z demonem spowodowała, że jego dawni wyznawcy zaczęli odchodzić od zmysłów – słyszeli straszliwe wrzaski i nękały ich okropne bóle głowy. Proces przemiany dobiegł końca i dawni członkowie sekty stali się Poszukiwaczami. Jedynymi, którzy zdołali uniknąć opętania byli Lester (uciekł z Kolonii gdy zobaczył pierwszego smoka i skrył się w pobliżu nowej wieży Xardasa), Cor Angar (uratowała go silna wola, determinacja i niesamowite szczęście) oraz Fortuno (został zabrany z kolonii przez Kruka).

Działania Edytuj

Poszukiwacz bez szaty (Gothic II) (by Gothicfan94)

Poszukiwacz bez szaty

Kiedy Smok Ożywieniec dowiedział się, kto jest jego przeciwnikiem, wysłał Poszukiwaczy w celu naprowadzenia Bezimiennego na swój ślad. Przybyli na wyspę niespodziewanie, wywołując ogólny niepokój. Na początku zawładnęli Pedrem i wykorzystali go do kradzieży Oka Innosa, a następnie poważnie je uszkodzili. Ponadto zamordowali paladyna Lothara i sprawili, że za winnego tego czynu został uznany kowal Bennet – jedyny, który potrafił naprawić oprawę Oka. Wraz z zabiciem smoków w Górniczej Dolinie, została wysłana jeszcze większa ilość tych istot. Jeśli bohater zostanie magiem ognia, Poszukiwacze opętują kilku mieszkańców Khorinis, wręczając każdemu Almanach Opętanych. Na szczęście Bezimienny odnajduje każdego z nieszczęśników, odbiera im złowrogie księgi i wręcza je Pyrokarowi. Z pomocą Karrasa dowiaduje się wreszcie, kim są Poszukiwacze, a po wsparciu jego badania, mag robi dla bohatera amulet przyzywania dusz, który całkowicie blokuje czarne spojrzenie Poszukiwaczy.

Dalsze losy Edytuj

Po zabiciu Smoka Ożywieńca i zniszczeniu dworu Irdorath poszukiwacze najpewniej odzyskali świadomość lub pomarli. Dowodem na to może być ustąpienie bólu głowy Lestera i Angara.

Moce Edytuj

Poszukiwacz

Poszukiwacz

Na arsenał Poszukiwaczy składają się:

Ponadto Poszukiwacze potrafili mącić umysły i doprowadzać do obłędu lub opętania. W przypadku Bezimiennego próba opętania nie kończyła się zawładnięciem jego duszą, ale uniemożliwiała regenerację życia i many podczas snu. Niektórzy z nich posiadali ogromną moc, co widać było po tym, jak zniszczyli Oko Innosa. Nic więcej o ich umiejętnościach nie wiadomo.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning Poszukiwacze posługują się czarem szał Beliara. Zamieszkują również dawny obóz bractwa Śniącego w Górniczej Dolinie. Po zabiciu Smoka Ożywieńca nadal są na wyspie Khorinis.

Ciekawostki Edytuj

  • Łącznie w Gothic II znajduje się 118 poszukiwaczy.
  • Atakowani Poszukiwacze nie wydają z siebie żadnych jęków.
  • Jeśli Bezimienny ma na sobie strój bandyty, od razu zostanie przez nich zaatakowany.
  • Jeżeli za pomocą kodów gracz zdejmie ich mroczne płaszcze, pozna w nich opętanych członków Bractwa widzianych w Gothic – brak włosów, czerwone oczy, złowrogi wyraz twarzy etc. Czasami jednak można znaleźć zupełnie inną twarz (na przykład taką, jaką ma ta_testmodel).
  • Wydawać by się mogło, że Poszukiwacze atakują tylko Bezimiennego, czego przykładem jest podróż Pyrokara do słonecznego kręgu, gdy za pomocą kodu kamery lub przycisku Home widzimy, jak ich mija. Nie jest to jednak do końca prawda, gdyż zdarza im się zaatakować napotkane osoby. Przykładem tego może być najemnik Fester atakowany przez nich koło gniazda polnych bestii.
  • Mentalne ataki Poszukiwaczy mogą zostać całkowicie zablokowane przez amulet przyzywania dusz. Niestety, aby rozpocząć zadanie, Bezimienny musi być magiem ognia i przynieść Karrasowi jeden Almanach Opętanych.
  • Jeżeli zostanie zabity przez czar bryła lodu, będzie można pozyskać runy z jego ciała.
  • Poszukiwacze mają gildię "Dementor". Słowo "Dement" pochodzi z łaciny oznaczające "Szaleństwo", a poszukiwaczom można nadać taką cechę.
  • W nigdy nie wydanym dodatku do GothicGothic Sequel – mieli się pojawić podobnie wyglądający demoniczni magowie.
Poszukiwacz gothic sequel

Wygląd mrocznego maga w Gothic:Sequel

Zobacz też Edytuj