FANDOM

Ta strona jest zalążkiem artykułu! Możesz pomóc Gothicpedii rozwijając ją!

Posążek – przedmiot występujący w Gothic.

Gothic Edytuj

Można go zdobyć jedynie za pomocą kodów (posiada go Rockefeller). Przedstawia postać demona z dwoma rogami. Posążek pokrywają tajemnicze znaki. Wart jest 15 bryłek rudy.

Zastosowanie posążka w poprzednich wersjach gry Edytuj

Posążek ten był pierwotnie statuetką, której cześć oddawali członkowie Bractwa Śniącego. Po usunięciu wielu elementów z wersji beta gry posążek zamieniono na figurkę Śniącego w ostatecznej wersji, lecz samego przedmiotu twórcy nie usunęli. Początkowo Bractwo miało wyznawać bliżej nieokreśloną istotę, która miała zwiastować apokalipsę, a oni jako jedyni widzieli to zagrożenie i chcieli się przed nim uchronić poprzez składanie owej istocie ofiary. Twórcy zmienili jednak wiarę obozowiczów, a ich boga nazwali Śniącym. Pierwotny obiekt kulty sekciarzy był figurą demona z rogami, mniej więcej taką jak przedstawia posążek. Mimo iż design obozu i wiele rzeczy z nim związanych uległy zmianie, to jednak w grze nadal występuje ten posążek, jednak już jako nieinteraktywny element otoczenia. Można go znaleźć w wielu chatach nowicjuszy oraz w domu Baal Namiba. Na gameplayu z 2000 roku można zauważyć jak jeden z kopaczy bije pokłony posążkowi, a jeden ze screenów z tego okresu pokazuje nowicjuszy modlących się do kapliczek dokładnie takich jakie w grze są już nieinteraktywne.