FANDOM

Porgan – postać występująca w Gothic 3. Jest to druid przebywający wraz z gońcami leśnymi w obozie na drodze z Montery do wybrzeża Myrtany.

Gothic 3 Edytuj

Posiada osobistego ochroniarza imieniem Arakos. Mówi on Bezimiennemu, że niegdyś ludzie przychodzili do Porgana, aby ich uleczył, ale zmieniło się to odkąd pojawili się orkowie. Asystent druida mówi też o tym, jak orkowie zaatakowali ich wieś, kradnąc przy tym wiele cennych przedmiotów, w tym druidzki kamień rozpruwacza należący do Porgana. Bohater wraz z Arakosem zabija niewielki patrol pozostawiony przez orków i zwraca znaleziony przy ciele jednego z orków kamień druidowi. Okazuje się, że jest on pozbawiony mocy i można go ponownie naładować kamiennymi korzeniami, których druidowi brakuje. Po dostarczeniu roślin zebranych nad pobliską rzeką, Porgan postanawia oddać bohaterowi swój kamień w ramach wdzięczności.

Porgan może za darmo uleczyć bohatera z jego ran oraz naucza prastarej magii i alchemii. Może przekazać Bezimiennemu całą wiedzę druidów oraz nauczać zaklęć magii przemiany.

Zlecane zadania Edytuj

Dalsze losy Edytuj

Najprawdopodobniej dalej mieszka w swojej jaskini i stoi na straży natury. Jako iż oddał swój kamień nie może już przemieniać się w rozpruwacza.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Content Mod i Quest Pack 4 Edytuj

Wygląd Porgana uległ zmianom kosmetycznym. Zleca też bohaterowi zadanie polegające na odnalezieniu kandydata na nowego gońca leśnego. Miał nim być Wrzód, lecz został on pożarty przez jaszczura.

Porgan (CM3)

Porgan w Content Mod 3.0

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas rozmowy z Bezimiennym mówi, że posiada kamień dzika, lecz tak naprawdę jest posiadaczem kamienia rozpruwacza.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów Porgan dalej mieszka w swojej jaskini z Arakosem i innymi gońcami leśnymi, lecz nie można z nimi wejść w żadną interakcję. Usuwa ich Edycja Rozszerzona.