Gothicpedia
Advertisement

Polowanie na smoki – czwarty rozdział Gothic II. Skupia się na polowaniu na smoki, siejące spustoszenie w Górniczej Dolinie.

Przebieg[]

Kolejny powrót do Górniczej Doliny[]

Bezimienny po naprawieniu Oka Innosa i nauczeniu się jego ładowania, w końcu może znów wyruszyć do dawnej kolonii karnej, aby z mocą boga ognia zgładzić smoki – moc świętego amuletu wymusza od smoków rozmowę z Wybrańcem, zanim przejdą do walki. Może to pozwolić na zlokalizowanie źródła ich mocy i ostateczne zgładzenie gadów. Po przejściu do Górniczej Doliny rozpoczyna się czwarty rozdział.

Pierwsze widoczne zmiany i droga do zamku[]

Zaraz po przekroczeniu przełęczy, Bezimienny zauważa zmiany, które nastąpiły w kolonii od jego poprzedniej wizyty. Pierwsza z nich to orkowie, których jest jeszcze więcej w ważnych punkach na mapie Górniczej Doliny – niektórzy z zielonoskórych patrolują teren niebezpiecznie blisko bohatera. Idąc w dół kanionu, przyszły król napotyka się na wyjątkowo aroganckich łowców smoków, do których dołączył się także Gorn. W tym momencie sposób dotarcia do zamku jest zależny od gracza: może się tam teleportować (o ile ma odpowiedni kamień teleportacyjny) lub wspiąć się na taran ustawiony pod zamkiem, ale dotarcie do niego może graniczyć z cudem ze względu na orków. Bohater po dostaniu się na miejsce zauważa, że obok paladynów kręci się kilku łowców smoków. Okazuje się, że kapitan Garond był zmuszony do przyjęcia ich, bo nie ma jeszcze posiłków od Lorda Hagena.

Pomoc na zamku i poza zamkiem[]

Przed starciem ze smokami, bohater postanawia pomóc na zamku. Kuźnia jest opuszczona, a Jan, który jest kowalem, nie może pracować, gdyż Parcival mu tego zabrania. Bohater wstawia się za kowalem u Garonda, a ten zgadza się, aby Jan zajął kuźnię. Feros podczas przekradania się do zamku zgubił swój miecz. Bohater odnajduje go w pobliżu namiotów Hosh-Paka. Brutus nie pracuje w swojej komnacie, gdyż rozlazły się w niej chrząszcze. Bohater wchodzi do komnaty i zabija „potwory”. Udar martwi się o Sengratha, gdyż pobiegł za orkiem, który zabrał jego kuszę, gdy mu spadła. Bohater odnajduje Sengratha martwego, po czym informuje o tym Udara. Gerold marudzi, że Garond ponownie kazał zmniejszyć racje żywnościowe. Bohater umawia się z Geroldem w siedzibie magów o północy i przynosi mu jedzenie. Keroloth zgubił swoją sakiewkę ze wszystkimi oszczędnościami. Bohater odnajduje ją koło kuźni i zwraca zgubę. Angar – znajomy Bezimiennego z czasów bariery – mówi, że w pobliżu pewnej krypty zgubił swój amulet. Bohater spotyka się ponownie z Angarem w pobliżu krypty i razem odzyskują amulet. Orik zleca ważną misję – zabójstwo Hosh-Paka. Bohater idzie do niego, i z trudem zabija go i jego obstawę. Później nad kopalnią Fajetha odnajduje Ur-Shaka, który chce się udać do Hosh-Paka. Bohater informuje go o śmierci ważnego orka. Ur-Shak idzie pochować swojego mistrza, lecz na miejscu dowiaduje się o jego zabójcy. Bezimienny dowiaduje się, że Ur-Shak tak naprawdę dowodzi orkowymi armiami i od początku nim manipulował. Talbin został opuszczony przez Engroma. Bohater odnajduje go (martwego lub opętanego) i informuje o tym Talbina, który postanawia natychmiast wynieść się z Górniczej Doliny. Bohater spotyka myśliwego przy wejściu do opuszczonej kopalni. Prosi, by Bezimienny przeprowadził go przez nią, na co bohater się zgadza.

Oprócz udzielania pomocy mieszkańcom zamku, Bezimienny idzie również do Garona po informacje na temat smoków.

Smoki[]

Garond kieruje Bezimiennego do Orika, który pomaga odnaleźć smoki. Bohater wpierw udaje się na bój z Pandrodorem – smokiem z bagien, w którego zabiciu pomagają dwaj łowcy smoków z farmy OnaraCipher i Rod. Po tej bitwie, w zamku, Orik kieruje Bezimiennego do górskiej fortecy, a po zabiciu z pomocą Gorna przebywającego tam Pedrakhana, bohater musi się uporać z ognistym smokiem – Feomatharem. Ostatnim, najsilniejszym z czwórki smoków jest Finkregh – lodowy smok, który za swoją siedzibę wziął sobie dawne tereny Nowego Obozu. Przyszły król po drodze spotyka Sylvia i Bullka – silnych łowców smoków z farmy Onara, którzy próbują oszukać bohatera. Po uporaniu się z nimi, Bezimienny udaje się w głąb skutych lodem terenów, mordując przy tym dziesiątki jaszczuroludzi. Tylko Finkregh konkretnie odpowiada na zadane pytania – wyjawia, że najważniejszy z nich jest w Dworze Irdorath; przy okazji szydzi z Bezimiennego, że nie wie on ani co to jest, ani gdzie to jest. Po rozmowie stwór zaczyna bój. Po uporaniu się z Finkreghem, bohater udaje się z powrotem do zamku. Po poinformowaniu Garonda o śmierci wszystkich smoków, Bezimienny wraca do Khorinis, a przechodząc przez przełęcz kończy się rozdział czwarty i zaczyna piąty – Rozstanie.

Ciekawostki[]

Advertisement