Podziemne miasto orków – usunięta lokacja, która miała pojawić się w Gothic. Była to pierwsza wersja miasta orków.

Gothic[]

Na wczesnym etapie produkcji pierwszej części gry, w zamierzeniach twórców orkowie mieli być rasą zamieszkującą rozbudowane podziemia. Z tego powodu miasto znajdowało się pod ziemią, a na powierzchni można było znaleźć niewielką jego część. Twórcy gry po pewnym czasie zrezygnowali z tego pomysłu, w wyniku czego miasto znajduje na powierzchni, a pod ziemią jest tylko świątynia Śniącego.

W finalnej wersji gry nadal można znaleźć tzw. trigger level, czyli przejście między poziomami, które prowadziło do podziemnego miasta. Przejście to znajduje się za ścianą, przy której stoi skrzynia, w pomieszczeniu znajdującym się w jaskini obok krypty z kamieniem ogniskującym. Najlepszym sposobem, aby przejść do usuniętej lokacji, jest stanięcie za kufrem w rogu pomieszczenia i mając włączoną konsolę do wpisywania kodów, wcisnąć szybko kilka razy klawisz K odpowiedzialny za przesunięcie postaci kilka kroków do przodu. Jeżeli po przejściu przez ścianę postać spada w przepaść pod teksturami, należy wcześniej przejść w tryb chodzenia (domyślnie klawisz Caps Lock), aby temu zapobiec.

Ponieważ podziemne miasto orków nie występuje w grze (choć sama lokacja znajduje się w plikach gry), po załadowaniu gracz nie zobaczy miasta, a jedynie czarną pustkę, podobnie jak w opuszczonej kopalni.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Podziemne miasto orków zostało wykorzystane w modyfikacji Returning jako lokacja Gar Urok, przy czym twórcy częściowo zmodyfikowali miasto.

Ciekawostki[]

  • Po zrezygnowaniu z podziemnego miasta orków, twórcy przebudowali jego dotychczasową część znajdującą się na powierzchni, a poprzedni teren wycięli i wstawili w miejscu, gdzie obecnie znajduje się obóz bandytów Quentina. Jaskinia znajdująca się w obozie miała być prawdopodobnie przejściem pomiędzy kolonią a podziemnym miastem orków.