Ten artykuł przedstawia zawartość modyfikacji i nie zawiera treści przewidzianych przez twórców gier Gothic oraz ArcaniA.

Podróżnik – Za liniami wroga (ros. Странник — В тылу врага) – modyfikacja przeznaczona do Gothic II: Noc Kruka, stworzona przez rosyjską grupę Kamrady. Osadzona jest w nietypowym, bo współczesnym świecie, zawiera też wiele odniesień do naszego świata, w tym filmów, książek czy znanych osób.

Fabuła Edytuj

Gracz jako amerykański agent pod pseudonimem „Podróżnik” zostaje wysłany przez agenta Busha do Rosji, w celu odnalezienia tajnej broni masowego rażenia.

Cechy modyfikacji Edytuj

  • Oryginalna fabuła, nie powiązana w żaden sposób ze światem Gothica, na około sto dwadzieścia godzin gry.
  • Zwariowany humor, zadania parodiujące filmy, wydarzenia z życia, anegdoty.
  • Nowe lokacje.
  • Broń palna w dwóch rodzajach:
  • Niestandardowa broń do walki wręcz (np. rurki, butelki lub widły).
  • Hełmy i inne nakrycia głowy.
  • Możliwość spotkania polityków, gwiazd muzyki i kina, bohaterów z filmów (np. Mistrz Yoda) itp..
  • Nowe zwierzęta (np. kury), przeciwnicy oraz przedmioty.
  • Ponad pięćdziesiąt zadań i ponad stu NPC-ów.
  • Respawn potworów zależy od postępów fabularnych.
  • Soundtracki z największych hitów amerykańskiego kina (np. Gwiezdne Wojny, Terminator, Mission Impossible).

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas tłumaczenia modyfikacji na język polski, spolszczone zostały nie tylko teksty, ale również tekstury.
  • W modyfikacji pojawia się wiele przekleństw i wulgaryzmów (dużo "mocniejszych" od tych z oryginalnej serii Gothic).
  • Po całym świecie modyfikacji, rozrzucone są różne plakaty propagandowe z wklejonymi postaciami z Gothic'a II. Między innymi z Bennetem, Bezimiennym czy Vatrasem.
  • W modyfikacji bardzo często występują zadania, które aktywują najczęściej dwa kolejne.
  • Bohater modyfikacji wie, że występuje w grze RPG.
  • Nazwa modyfikacji prawdopodobnie odnosi się do dystansu, jakie musi co chwila przebywać nasz bohater. Przykładowo, aby wykonać jakieś zadanie, Podróżnik musi biec prawie na drugi koniec mapy po jakiś przedmiot, a potem znowu tam pójść, aby z kimś porozmawiać, bądź po następny przedmiot.
  • Niektóre postacie mogą wstać po śmierci. Wtedy przeszukanie ich ciał jest niemożliwe, ale da się je pobić.
  • Używanie kodów może doprowadzić do powiększenia się rozmiarów pomniejszonych skryptowo zwierząt; kur, psów i kotów. Mogą występować również inne błędy, ale znikają one po dezaktywacji konsoli i ponownym wczytaniu/uruchomieniu gry.
  • Świat modyfikacji został prawdopodobnie złożony z zenów Khorinis, Górniczej Doliny i Jarkendaru. Świadczy o tym fakt, że każda postać ma przypisany do swojego waypoint'u skrót NW, AW, oraz OW. NW - New world - czyli Khornis. AW - Addon world- Jarkendar. OW - Old world - Górnicza Dolina.
  • Gra nawiązuje do postapokaliptycznych serii gier Fallout oraz filmu S.T.A.L.K.E.R. dodając Kryptę nr 13 i wątek spełniarki życzeń oraz postać tajemniczego Stalkera i jego towarzyszy. Poza tym obecne są charakterystyczne dla Fallouta pustkowia i przemierzające je agresywne mutanty.
  • Jest to jedna z niewielu modyfikacji (jak i gier) która łączy w sobie broń palną, broń białą oraz magię.
  • Pomimo tego że fabuła nie jest związana z Gothic'iem, to wiele postaci wspomina NPC kluczowych dla tej serii. Poza tym na ekranach monitorów można zauważyć Feomathara czy Bezimiennego jako Łowcę Smoków.
  • W grze występują również pancerze z podstawowej wersji i wiele broni (miecze, topory), ze zmienionymi nazwami, statystykami i opisami. Nie występują natomiast łuki, kusze i amunicja do nich (można je jednak przyzwać za pomocą kodów).

Linki zewnętrzne Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Podróżnik – Za liniami wroga

  • problem podroznik za liniami wroga

    4 wiadomości
    • Mam system pack player kicka i gdmk ale może temu że mam z stema Gothica 2 złota edycje
    • A to możliwe. Ja też mam Złotą Edycję, ale z GameBooka.
  • błąd

    • jak zacząłem podróżnika to było wszystko ok ale jak zainstalowałem spolszczenie to było inne menu i jak zacząłem grę to był czarny ekran :(
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.