FANDOM

Plac wymian – miejsce wymian towarów ze światem zewnętrznym. Położony jest w Górniczej Dolinie. Miejsce rozpoczęcia sagi Gothic.

Przed akcją gry Edytuj

Miejsce to prawdopodobnie służy jako transport sprzętu górniczego i zaopatrzenia dla kopalń oraz więzienia w zamku. Nie spełnia żadnej istotnej funkcji poza rozładunkiem towarów.

Gothic Edytuj

Plac wymian za czasów magicznej bariery jest jedynym miejscem wymiany handlowej między królem a skazańcami ze Starego Obozu. Więźniowie wymieniają magiczną rudę na kobiety i towary z zewnętrznego świata, przewożone są za pomocą specjalnej platformy, obsługiwanej jedynie od góry. Na pośrednim klifie poza barierą są odczytywane wyroki dla skazańców, a następnie zostają oni zrzuceni do niewielkiego jeziorka, znajdującego się obok punktu wymian. Właśnie w tym jeziorku Bullit z kilkoma innymi strażnikami przeprowadza tak zwany „Chrzest wody”, polegający na uderzeniu żółtodziobów pięścią w twarz. Tutaj Bezimienny rozpoczyna swoją przygodę i odnajduje swoją pierwszą bryłkę magicznej rudy. Drogi ze Starego obozu, do placu wymian pilnuje Orry, razem ze swym strażnikiem.

Gothic II Edytuj

Po upadku bariery plac ten popadł w ruinę, na miejsce małego składu usypano rampę na klif, okolicę pokryła bujna roślinność, a niektóre drzewa rozrosły się kilkukrotnie, możliwe, że dzięki mocy smoka Pandrodora. W pobliżu kręci się kilku orków wojowników, część garnizonu zabezpieczającego przejście do Khorinis. Na pośrednim klifie, tuż obok przejścia do północnej części wyspy, znajduje się mały obóz, w którym prawdopodobnie ukrywał się jeden z więźniów po upadku bariery. Plac wymian jest związany z zadaniem od Diego, które polega na przyniesieniu jego ukrytej na placu wymian skórzanej torebki pełnej złota. Gdy bohater wraz z Diego przechodzi przez Górniczą Dolinę i docierają do miejsca ich pierwszego spotkania, Bezimienny otrzyma pięćset puntów doświadczenia za „nostalgię”.

Gothic Playable Teaser Edytuj

Ta sekcja przedstawia zawartość wczesnej wersji gry Gothic Playable Teaser, która w każdej chwili może ulec drastycznym zmianom.

Plac wymian jest nazywany miejscem wymiany. Dochodzi na nim ataku, w wyniku którego ginie jeden ze strażników Starego ObozuRufus. Uszkodzeniu ulega również winda, którą spuszczani są więźniowie i towary z zewnętrznego świata. Plac przeszukuje Cayden, szukając towarów, które mógł by ukraść.

Plac jest bogato wyposażony. Na jego ternie znajdują się magazynowane przedmioty oraz tory kolejowe. Większość terenu jest zabudowana deskami.

Mroczne Tajemnice Edytuj

W modyfikacji Mroczne Tajemnice na placu pojawiają się Lukis i Ghorri – kumple Bullita, których (na zlecenie Muzyka) zabija Bezimienny. Jeżeli w modyfikacji tej bohater dostanie się na górę, będzie tam strażnik i tancerka, a dalej są strażnicy świątynni (zwiadowcy), którzy zaatakują Bezimiennego.

Ciekawostki Edytuj

  • Na dnie jeziorka leżą ludzkie szkielety, prawdopodobnie są to szczątki tych, którzy próbowali przekroczyć barierę bądź ludzi, którzy nie potrafili pływać.
  • Gdy Bezimienny spyta Diego, gdzie jest Bullit, ten odpowie, że jest w tej w chwili na placu wymian. Prawdopodobnie jest to błąd.
  • W Gothic Playable Teaser, za pomocą wolnej kamery, można zobaczyć, że szczątki windy z ataku zawisły w powietrzy, będąc niewrażliwe na grawitację.