Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Plac wymian – miejsce wymian towarów ze światem zewnętrznym. Położony jest w Górniczej Dolinie. Stanowi on miejsce rozpoczęcia sagi Gothic.

Przed akcją gry[]

Miejsce to prawdopodobnie służy jako transport sprzętu górniczego i zaopatrzenia dla kopalń oraz więzienia w zamku. Nie spełnia żadnej istotnej funkcji poza rozładunkiem towarów.

Gothic[]

Plac wymian za czasów magicznej bariery jest jedynym miejscem wymiany handlowej między królem a skazańcami ze Starego Obozu. Więźniowie wymieniają magiczną rudę na kobiety i towary z zewnętrznego świata, przewożone są za pomocą specjalnej platformy, obsługiwanej jedynie od góry. Na pośrednim klifie poza barierą są odczytywane wyroki dla skazańców, a następnie zostają oni zrzuceni do niewielkiego jeziorka, znajdującego się obok punktu wymian. Właśnie w tym jeziorku Bullit z kilkoma innymi strażnikami przeprowadza tak zwany „Chrzest wody”, polegający na uderzeniu żółtodziobów pięścią w twarz. Tutaj Bezimienny rozpoczyna swoją przygodę i odnajduje swoją pierwszą bryłkę magicznej rudy. Drogi ze Starego Obozu do placu wymian pilnuje Orry, razem ze swym strażnikiem.

Gothic II[]

Po upadku bariery plac ten popadł w ruinę, na miejsce małego składu usypano rampę na klif, okolicę pokryła bujna roślinność, a niektóre drzewa rozrosły się kilkukrotnie, możliwe, że dzięki mocy smoka Pandrodora. W pobliżu kręci się kilku orków wojowników, część garnizonu zabezpieczającego przejście do Khorinis. Na pośrednim klifie, tuż obok przejścia do północnej części wyspy, znajduje się mały obóz, w którym prawdopodobnie ukrywał się jeden z więźniów po upadku bariery. Plac wymian jest związany z zadaniem od Diega, które polega na przyniesieniu jego ukrytej na placu wymian skórzanej sakiewki pełnej złota. Gdy bohater wraz z Diegiem przechodzi przez Górniczą Dolinę i docierają do miejsca ich pierwszego spotkania, Bezimienny otrzyma 500 punktów doświadczenia za „nostalgię”.

Gothic Playable Teaser[]

Zwój GPT.png
Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

Plac wymian jest nazywany miejscem wymiany. Dochodzi na nim do ataku, w wyniku którego ginie jeden ze strażników Starego Obozu – Rufus. Uszkodzeniu ulega również winda, którą spuszczani są więźniowie i towary z zewnętrznego świata. Plac przeszukuje Cayden, szukając towarów, które mógłby ukraść.

Plac jest bogato wyposażony. Na jego ternie znajdują się magazynowane przedmioty oraz tory kolejowe. Większość terenu jest zabudowana deskami.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Mroczne Tajemnice[]

W modyfikacji Mroczne Tajemnice na placu pojawiają się Lukis i Ghorri – kumple Bullita, których (na zlecenie Muzyka) zabija Bezimienny. Jeżeli w modyfikacji tej bohater dostanie się na górę, będzie tam strażnik i tancerka, a dalej są strażnicy świątynni (zwiadowcy), którzy zaatakują Bezimiennego.

Ciekawostki[]

  • Na dnie jeziorka leży 7 ludzkich szkieletów. Prawdopodobnie są to szczątki tych, którzy próbowali przekroczyć barierę bądź ludzi, którzy nie potrafili pływać.
  • W Gothic Playable Teaser, za pomocą wolnej kamery, można zobaczyć, że szczątki windy z ataku zawisły w powietrzu, będąc niewrażliwe na grawitację.
Advertisement