Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Do poprawy i zalążek ico.png
Artykuł do poprawy
Ta strona wymaga poprawy! Możesz pomóc Gothicpedii edytując ją!
Powód: styl

Piraci – szajka morskich rabusiów pływających na morzach Myrtany.

Przed akcją gry[]

Załoga kapitana Grega pływała na morzach Myrtany i Khorinis bardzo wielkimi i drogimi statkami. Przed wybuchem wojny pływało bardzo dużo cywilnych okrętów, więc piraci mieli zapewnione "źródło utrzymania". Ich główna baza mieściła się we wschodniej części wyspy Khorinis, która była nieznana dla mieszkańców miasta. Gdy wybuchła wojna, transport morski znacznie ucierpiał, więc piraci byli bez zajęcia. Jednak gdy wypatrzyli królewską Esmeraldę z paladynami na pokładzie, bez wahania postanowili ją zaatakować. Ich porażka była druzgocąca – jedyny statek jakim dysponowali został zatopiony. Zginęło bardzo wielu piratów, a sam kapitan zdołał przypłynąć na kawałku deski do Khorinis. Następnie błąkał się szukając sposobu na powrót do swojego obozu w ukrytej części wyspy – w Jarkendarze. Wynik tego abordażu zadecydował o osłabieniu piractwa w rejonach Khorinis, głównie przez straty w ludziach oraz zostawienie obozu piratów pod dowództwem nieodpowiedzialnych i niekompetentnych wilków morskich.

Inna grupa piratów napadła na statek kapitana Jorgena, zwany Magdaleną. Statek został zatopiony, zaś sam Jorgen znalazł się w Khorinis.

Gothic II: Noc Kruka[]

Kapitan Greg – przywódca piratów

Greg spotyka Bezimiennego przed bramą miasta Khorinis. Bohater pomaga mu dostać się do Khorinis. Na plaży niedaleko Khorinis spotyka także Skipa, który pomaga mu w szukaniu Dextera. Gdy Bezimienny przekroczy portal i wejdzie do Jarkendaru, dane mu będzie poznać kolejnego przedstawiciela tej gildii, którym jest Jack Aligator. Główny bohater idzie z nim na polowanie, po czym odwiedza obóz piratów. Przedstawiciele tej gildii nie są tak zorganizowani jak bandyci, a wręcz przeciwnie. Budowa palisady, którą zlecił Greg trwa strasznie długo, a w obozie bohater spotyka się z lenistwem i narzekaniem. W obozie da się poczuć niepowtarzalny klimat. Każdy pirat, to nie ulega wątpliwości, jest bardzo waleczny i oddany przywódcy. Pomagają bohaterowi podczas polowania na brzytwiaki oraz walki z orkami w kanionie. Kapitan Greg utrzymuje porządek w gildii i dzieli łupy. Każdy pirat liczy się z jego zdaniem. Gorzelnikiem w obozie jest Samuel. Pędzi on najlepszy grog i inne specjały. Jego najlepszym trunkiem jest alkohol zwany „szybkim śledziem”. Garett to jedyny handlarz w obozie. Ma wiele rzeczy do zaoferowania w tym ostre, pirackie maczety. Piraci są wrogo nastawieni do bandytów, choć początkowo sprzyjali im, dowożąc niewolników na Jarkendar. Kapitan Greg cieszy się ze śmierci Kruka.

Poznani piraci[]

  • Greg – kapitan i przywódca piratów.
  • Skip – często w celach handlowych kursuje do małej zatoczki niedaleko miasta.
  • Garett – handlarz, nie ma dużego zaufania do kapitana.
  • Jack Aligator – myśliwy, specjalista w polowaniach na aligatory.
  • Angus – kompan Hanka i Billa, zamordowany przez Juana.
  • Hank – kompan Angusa i Billa, zamordowany przez Juana.
  • Bill – kompan Hanka i Angusa, najmłodszy z piratów.
  • Bones – silny i wysoki rangą pirat.
  • Brandon – uwielbia grog i ma dużą siłę fizyczną.
  • Francis – zastępca Grega, który nie wywiązuje się dobrze ze swoich obowiązków.
  • Henry – dowódca grupy abordażowej.
  • Malcolm – drwal, zginął zjedzony przez topielce.
  • Matt – mieszka w obozie, pomagał w polowaniu na brzytwiaki.
  • Morgan – leniwy pirat, miał wyjaśnić okoliczności śmierci dwójki piratów.
  • Owen – drwal, pracuje poza obozem.
  • Samuel – gorzelnik, mieszka w jaskini przy końcu obozu.

Gothic 3[]

Inna frakcja piratów kradnie zacumowaną Esmeraldę w Myrtanie, którą przybył Bezimienny wraz z załogą. Zabijają wyznaczonych do pilnowania statku ludzi (części osób udało się uciec, m.in. Laresowi, o czym wspomina w rozmowie z Bezimiennym) i uciekają w nieznane miejsce. Dzięki całemu złotu, które Bezimienny zdobył na dworze Irdorath piraci znacznie się wzbogacają.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Piratenleben[]

Poznani piraci w modyfikacji:

  • Rhen – główny bohater tej modyfikacji.
  • Fowler – był nowicjuszem w klasztorze zanim został piratem. Zabity przez topielce.
  • Tom – uciekł z obozu bandytów, po czym został piratem.
  • Nathaniel – drwal, pracuje przy budowie palisady przy wejściu do obozu piratów.
  • Jenkins – pirat handlujący z bandytami.
  • Rodrick – stolarz, zajmuje się naprawą statku.
  • Leigh – stolarz, zajmuje się naprawą statku.
  • Kendrick – kowal piratów przebywający na statku w kuźni.

Pirazstories[]

Poznani piraci w modyfikacji:

  • Francis – kapitan, dowodzi on niewielkim, bo zaledwie pięcioosobowym (wliczając bohatera i samego Francisa) oddziałem piratów.
  • Earl – jeden z ludzi kapitana Francisa, kwatermistrz piratów.
  • John – jeden z ludzi kapitana Francisa.
  • Werner – jeden z ludzi kapitana Francisa, strażnik obozu.

Returning[]

Po spełnieniu swoich żądań dołączają do bitwy pod farmą Onara. Jeśli nie dołączą do bitwy, niemożliwe będzie ukończenie gry.

Quest Pack 4[]

Można ich znaleźć na pobliskiej wysepce i wyeliminować. Kilku z nich błąka się także po wybrzeżu Varantu. Handlują z grasującymi na wybrzeżu bandytami Ortegi. Jednym z nich jest Korg, który pośredniczy w wymianie towarów. Jego ludzie zabili miejscowego rybaka i zajmują się piciem wódy oraz paleniem bagiennego ziela. Paru piratów kręci się też po plaży.

Od Lestera można się dowiedzieć, że obrabowali oni Esmeraldę (statek, którym Bezimienny wraz z przyjaciółmi przypłynął do Myrtany), a potwierdza się to, gdy Bezimienny pokona Korga, który posiada m.in. zabraną z tego okrętu mapę wyspy Irdorath. Z posiadanego przez niego listu można się też dowiedzieć, że piraci planują zejście na ląd. W trakcie gry główne siły piratów znajdują się jednak na morzu, więc Bezimienny nie spotyka ich dowódcy.

Poznani piraci w modyfikacji:

  • John – pirat pilnujący chaty na wysepce.
  • Korg – prowadzi handel z Ortegą.
  • Rollo – dowodzi czteroosobową grupką piratów, którzy rozbili mały obóz pod klifem koło Ardei.
Advertisement