FANDOM

Piec na rudę – piec, znajdujący się w kopalni Klanu Młota.

Przed akcją gry Edytuj

Piec jest stary jak świat. Nikt nie wie, kto go stworzył. Według legendy piec był w kopalni od zawsze, i od zawsze służył tamtejszym kowalom do wytapiania broni. Gdy król Rhobar II zaatakował Nordmar i przejął kopalnie wraz z jej zawartością, tamtejsza ludność myślała, że jest to sojusz z Myrtaną. Dopiero później zdali sobie sprawę, że to był cios w plecy dla mieszkańców Nordmaru. Niedługo potem krainę najechali potężni orkowie, którzy wyparli armię Rhobara, a zimne ziemie stały się kolejnym ważnym celem w dalszej ekspansji w głąb kontynentu. Wojownicy z zimnych krain długo i krwawo walczyli z zielonoskórymi, przegrywając z najeźdźcą. Ale dzięki temu zdobyli szacunek w oczach orków, walcząc z nimi honorowo.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 piec wraz z kopalnią jest pod okupacją orków. Gdy przybywa Bezimienny, wraz z Reto, innymi zabójcami orków oraz myśliwymi z Klanu Wilka (zwerbowanymi przez bohatera), udaje się odzyskać kopalnię. Od tej pory przebywają tam Nordmarczycy, a przy piecu pracuje kowal. W dalszym etapie gry, piec służy do zniszczenia boskich artefaktów Adanosa, jednak do rozgrzania go potrzebny jest jeden kamień ogniskujący.

Quest Pack 4 Edytuj

Modyfikacja Quest Pack 4 dodaje piecowi jeszcze jedną funkcję – można w nim samemu przetapiać bryłki rudy żelaza na rudę żelaza w stosunku 1:3 (z 1 bryłki rudy żelaza bohater otrzymuje 3 sztuki rudy żelaza). Można za jego pomocą również podgrzać talizman na zlecenie Dargotha, podczas wykonywania zadania z wiecznie żyjącym.

Dalsze losy Edytuj

Nie wiadomo, co się dzieje w kopalni rudy w klanie Młota, gdyż w Gothic 3: Zmierzch Bogów przejście do Nordmaru jest zablokowane. Najprawdopodobniej dalej służy nordmarskim kowalom do wytapiania broni z magicznej rudy.

Ciekawostki Edytuj

  • Gdy Bezimienny podgrzewa piec, może to zrobić w różnym stopniu. Ma to wpływ na to, jakie przedmioty otrzyma po zniszczeniu artefaktów.