FANDOM

Pandrodor – bagienny smok, podwładny smoka ożywieńca i sługa Beliara. Występuje w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po wygnaniu Śniącego został wyznaczony przez boga ciemności do inwazji na świat ludzi. Wraz z innymi smokami udał się na bagna Górniczej Doliny, gdzie przyczynił się do opętania ludzi tam mieszkających, którzy dawniej czcili Śniącego. Następnie zamieszkał na wschód od zamku w małym wąwozie, w miejscu dawnej areny orków. Tamte tereny przekształcił w bagna, czyniąc z nich doskonałe środowisko dla węży błotnych, jaszczuroczłeków i krwiopijców. Pandrodor uczestniczył także w ataku na zamek i niszczeniu zewnętrznego pierścienia. W zabiciu go pomagają Bezimiennemu łowcy smoków Rod, Cipher i Biff. Ma niewielki skarb. Bezimienny może z niego wyciągnąć dwanaście smoczych łusek, dwie fiolki smoczej krwi oraz serce błotnego smoka potrzebne do naładowania Oka Innosa.

Zlecane zadania Edytuj

  • Smocze jaja (jeśli jest pierwszym smokiem odwiedzonym przez Bezimiennego);
  • Pan Smoków (jeśli jest ostatnim smokiem odwiedzonym przez Bezimiennego).
Pandrodor R2

Pandrodor w Returning 2.0

Ciekawostki Edytuj

  • Cipher może go zabić nawet po paru strzałach z kuszy.
  • Gdy gracz weźmie do pomocy Roda i Ciphera w czasie rozmowy Bezimiennego ze smokiem łowcy będą stali w oddali i czekali do zakończenia rozmowy. Choć jest to dość niespotykane zjawisko, sojusznicy bohatera niezbyt przejmują się tym faktem.
  • Jako jedyny ze smoków nie posiada w skarbie miecza.
  • Gdy gracz zamieni się w niego używając kodów zobaczy, że jego bronią jest runa kuli ognia.
  • Mimo że mieszka na bagnach, nie ochraniają go bagienne golemy. Zmienia to rosyjska modyfikacja Returning.
  • W tej samej modyfikacji, jest podpisany jako „Bagienny Smok”, jednak po rozmowie jest podpisany jako „Pandrodor”.
  • W modyfikacji L'HIVER Edition smok potrafi zadawać obrażenia tylko z bliska.
  • Bezimienny mówi Garondowi, że zabił smoka z bagien na wschód od zamku – mimo iż, bagna są na zachód od niego.