FANDOM

Pancerz rycerza – pancerz występujący w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka oraz modyfikacji Quest Pack 4 do Gothic 3. Jest to podstawowa wersja pancerza, przeznaczonego wyłącznie dla paladynów. Jest bardzo solidnie wykonany, choć ze zrozumiałych względów słabszy od ciężkiej zbroi paladynów.

Składa się z nałożonej na pikowaną tunikę zbroi kolczej z takowym kapturem, zaś rolę dodatkowych elementów ochronnych pełnią folgowe naramienniki, zdobione karwasze oraz zdobione nagolenniki ze stalowymi butami. Na surcoacie widnieje herb Myrtany, zaś całość obwiązana jest pikowanym pasem. Otrzymuje ją każdy paladyn, który zostaje przyjęty do tej elitarnej gildii.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Bezimienny dostaje go od lorda Hagena, gdy wstępuje w poczet paladynów. Zapewnia bardzo dobrą ochronę. Pancerz jest używany przez większość paladynów na wyspie – nosi go m.in. lord Andre, pełniący funkcję dowódcy straży miejskiej. Bohater może go sprzedać za 750 sztuk złota.

Quest Pack 4 Edytuj

Sekcja niekanoniczna
W modyfikacji do Gothic 3 bohater może zdobyć projekt tego pancerza i samodzielnie go wykonać.

Projekt posiada niewolnik Thoreka, który ukradł go orkowemu kowalowi. Bezimienny potrzebuje młota, projekt pancerza, 5 skór topielca, 50 bryłek rudy żelaza, 10 surowych stali i 1 królewski herb, aby wykonać pancerz. Bohater może go sprzedać za 11250 złotych monet.

Ciekawostki Edytuj