FANDOM

Palisada orków – występująca w Gothic II fortyfikacja wzniesiona przez orków, która odgradza wschodnią część Górniczej Doliny.

Opis Edytuj

Palisada jest dużym, drewnianym murem, za którym stacjonuje orkowa armia, gotowa w każdej chwili zaatakować obleganych w zamku rycerzy. Zdaniem paladynów, za palisadą znajduje się port, dzięki któremu orkowie otrzymują zaopatrzenie drogą morską. W rozmowie z Bezimiennym Ur-Shak mówi, że palisada jest często wykorzystywana przez orków w czasie wojny, gdyż za nią czują się bezpiecznie, mają gdzie trzymać zapasy, a także przeciwnik nie może oszacować liczebności armii stacjonującej za palisadą.

Według fabuły gry za palisadą orków znajdowały się główne siły wroga, jednak w grze obszar za nią jest pusty i nic nie można tam znaleźć. Nie było potrzeby zapełniać tego terenu orkami i różnymi obiektami, gdyż według fabuły gry Bezimienny nigdy nie był po drugiej stronie.

Modyfikacje Edytuj

Wasteland Mod Edytuj

Modyfikacja przywraca tereny za palisadą do pierwotnego stanu znanego z Gothic. Ponadto, w dawnym obozie bractwa stacjonują orkowie.

Unnamed Edytuj

W modyfikacji teren za palisadą jest przywrócony do tego z pierwszej części i zostało dodanych kilka nowych lokacji.

Ciekawostki Edytuj

Wiadomość od Potężnego Obcego Krasnoluda (Gothic II)

Tabliczka za palisadą

  • Za palisadą jest takie samo ukształtowanie terenu, jakie było w Gothic.
  • Za palisadą znajduje się przechowalnia ciał, gdzie są przechowywane martwe ciała kilku NPC-ów, np. Diega, Miltena i Gorna.
  • Istnieje sposób na przedostanie się za palisadę bez użycia kodów.
  • Gdy stanie się po zewnętrznej stronie palisady, widać co znajduje się za nią (jest ona przezroczysta). Można wtedy przez nią strzelać z łuku lub kuszy do przeciwników.
  • Za palisadą znajduje się easter egg w postaci tabliczki z napisem po angielsku, której treść brzmi:
Brawo, dotarłeś za palisadę orków, jak widzisz, historie o orkowych hordach za tą palisadą są kompletnie nieprawdziwe. To miejsce jest opuszczone. To krawędź świata. Ale ja, potężny obcy krasnolud (który nie należy do opowieści tej gry i którego imię nie jest tu wcale istotne), chciałbym cię ostrzec. Oszukano cię, byś uwierzył w nieprawdziwą historię (oni chcą cię dopaść!). Nie wierz w nic, co oni mówią. Miej oczy otwarte!
Potężny Krasnolud z Kosmosu.
Za palisadą Gothic II-0

Za palisadą Gothic II-0