Pałka – oręż jednoręczny występujący w każdej części serii Gothic.

Gothic[]

Pierwszy typ[]

Pałka typ 1 (ikonka) (G1).png

Jest to porządny kawałek drewna, którego wypukła część jest używana jako obuch, zaś cieńsza służy za rękojeść, na jej końcu zamocowano również metalowy uchwyt.

Popularna broń wśród kopaczy, używa jej również goblin przebywający na skarpie nad opuszczoną kopalnią. Trzy sztuki można znaleźć leżące luzem: na wspomnianej wyżej skarpie, nieopodal drzewa wisielców oraz przy chacie Cavalorna.

Znani użytkownicy broni

Zadaje 5 punktów obrażeń i wymaga 5 punktów siły. Jest warta zaledwie 2 bryłki rudy, przy sprzedaży cena spada do 1 bryłki.

Drugi typ[]

Pałka typ 2 (ikonka) (G1).png

Jest to prosty drewniany kij z doczepionym na końcu obuchem zrobionym prawdopodobnie z kamienia.

Używają jej Snaf oraz Graham. Jeden egzemplarz znajduje się w jaskini kretoszczurów nieopodal bramy do obozu Bractwa.

Wymaga 5 punktów siły, aby móc ją nosić, tak jak pałka pierwszego typu, ale zadaje nieco większe obrażenia, 8 punktów. Jest też warta nieco więcej, bo 5 bryłek rudy, przy sprzedaży cena spada do 3 bryłek.

Bezimienny może kupić je obie u Darriona i Sharky'ego w I rozdziale.

Gothic II[]

Wraz z upadkiem magicznej bariery, broń ta straciła na popularności. Pałka pierwszego typu zniknęła zupełnie, ustępując miejsca mniej wyrafinowanej, aczkolwiek silniejszej ladze. Pałka drugiego typu natomiast nadal istnieje, zachowała swoją nazwę oraz zadawane obrażenia w postaci 8 punktów. Jej wygląd, choć mocno przypominający ten z jedynki, uległ jednak zmianom. Na obu końcach kija wstawiono metalowe uchwyty, a sam obuch wygląda na lepiej dopasowany, dzięki czemu broń prezentuje się o wiele lepiej niż jej surowsza poprzedniczka.

Potrzebuje 10 punktów siły aby móc jej używać. Jej wartość w złocie wynosi 5 złotych monet. Używa jej handlarz ryb Halvor. Bohater może znaleźć jeden egzemplarz w górskiej fortecy. Nie można jej nigdzie kupić.

Gothic II: Noc Kruka[]

Statystyki broni nie uległy żadnym zmianom. Ma ona jednak nowego właściciela, jest nim pirat Samuel.

Gothic 3[]

Wygląd[]

Jest to surowy, długi kawałek drewna, najczęściej gałąź, służący jako prymitywna acz skuteczna broń obuchowa, gdy niczego innego nie ma pod ręką.

Występowanie[]

Do walki używają jej słabi bandyci, gobliny, niewolnicy oraz zombie. Może również posłużyć do ogłuszania przeciwników, jeżeli bohater posiada umiejętność obalenia. Broń ta pojawia się też u ludzkich NPC, którym zabrano ich podstawową broń białą.

Statystyki[]

Broń zadaje 15 punktów obrażeń. Do jej podniesienia wymagane jest 10 punktów siły. Można ją sprzedać za 3 sztuki złota, lecz przy kupnie cena wzrasta do 10 sztuk złota.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Broń posiada taką samą teksturę, jednak zadaje 10 punktów obrażeń.