FANDOM

Owca – zwierzę hodowlane występujące w Gothic II, ArcaniA oraz ArcaniA: Upadek Setarrif. Została dodana także w modyfikacji Die Bedrohung do Gothic.

Gothic II Edytuj

Jest hodowana na wszystkich farmach na wyspie oraz w klasztorze Innosa, na nieliczne sztuki Bezimienny może natrafić w jaskini nieopodal farmy Akila oraz wewnątrz zawalonego muru zamku w Górniczej Dolinie. Owcę bohater może kupić na farmie Onara od pasterza Pepe za 100 sztuk złota, która wabi się Betsy. Zwierzę to jest Bezimiennemu potrzebne, gdy ten chce zostać nowicjuszem w klasztorze magów ognia, jako danina. Po zabiciu owcy otrzymuje kawałek mięsa oraz owczą skórę, jeżeli posiada odpowiednie umiejętności. Na wyspie występują także barany.

ArcaniA Edytuj

Owca koloru białego jest o wiele bardziej puchata, niż osobniki z wyspy Khorinis. 14 owiec znajduje się wokół pasterskiej chatki Bezimiennego. Po zabiciu, Bezimienny może z niej wyciągnąć jeden kawałek żylastego mięsa. Nigdzie indziej bezimienny ich nie spotyka.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Bezimienny spotyka stado owiec na farmie Armina niedaleko Thorniary na samym początku swoich przygód. Może też tam spotkać parę baranów.

Bohater ratuje także jedną owcę przez wilkami-demonami podczas wykonywania zadania Oczy niczym węgle zleconego przez Armina. Uratowana owca podąża za pasterzem z Feshyr, póki ten nie wróci do zleceniodawcy, by poinformować go o zabiciu wszystkich potworów.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Die Bedrohung Edytuj

Owce hoduje starzec imieniem Goran. W modyfikacji jest ich raptem około dziesięciu. Swoim wyglądem są zbliżone do owcy czarnogłówki. Co ciekawe, w przeciwieństwie do owiec z drugiej części gry, owce Gorana nie są atakowane przez inne zwierzęta.

Ciekawostki Edytuj

  • Owce w tej samej części nie potrafią chodzić do tyłu, atakować ani skakać (choć ich chód przypomina lekkie skoki).
  • W Gothic II nie mogą zginąć od upadku z dużej wysokości.
  • W ArcaniA na wyspie Feshyr w zagajniku jeleni Bezimienny może znaleźć zaginioną owce, którą może zaprowadzić do stada przy swojej chacie. W ArcaniA: Upadek Setarrif również spotyka zagubione zwierzę, ale tym razem może je zaprowadzić do farmy Armina.
  • W tej samej części, jeżeli bohater zabije wszystkie owce ze stada, którym się opiekuje na Feshyr, Alma będzie na niego zła. Główny bohater mówi wtedy, że ma dość pasterskiego życia.
  • W Gothic II jeśli bohater zmieni się w owce za pomocą kodów, a następnie podejdzie do strażników z miasta Khorinis, to go zaatakują.
  • Jeżeli w Gothic II gracz kodem wejdzie w ciało owcy, to niektóre osoby będą z nim rozmawiały.
  • W modyfikacji Die Bedrohung model owcy został zapożyczony z gry Hexen II