FANDOM

Orlan – postać występująca w Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka. Jest to właściciel gospody pod Martwą Harpią.

Gothic II Edytuj

Jego karczma jest jedną z największych na całej wyspie, znajduje się w centrum Khorinis. To ulubione miejsce przesiadywania farmerów, tym bardziej że można tam wynająć pokój za 50 sztuk złota (także Bezimienny może z tej opcji skorzystać). W tawernie Orlana przesiaduje także stary pijak Rukhar organizujący nielegalny konkurs Do dna. W pierwszym rozdziale od Orlana Bezimienny może kupić skórzany pancerz za 250 sztuk złota oraz towary asortymentu ogólnego.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Orlan należy do Wodnego Kręgu, a jego tawerna to miejsce spotkań tej tajnej organizacji. Kiedy Bezimienny ma pierścień z akwamarynem, Orlan weźmie go za jednego członków Wodnego Kręgu i pozwoli mu nocować w karczmie za darmo.

Towary Edytuj

  • Towary handlarzy, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku "Noc Kruka".

Rozdział I Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Pałka z kolcami 1 450
Pałka bojowa 1 500
Krótki łuk 1 100
Woda 4 10
Piwo 10 20
Chleb 4 20
Mleko 4 15
Wino 2 20
Szynka 2 50
Pochodnia 3 2
Strzała 21 1
Bełt 5 1
Skórzany pancerz 1 250

Rozdział II Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Lekki miecz dwuręczny 1 750
Wielki topór 1 900
Strzała 40 1
Bełt 45 1

Rozdział III Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Orkowa zguba 1 1300
Topór wojenny 1 1400
Barbarzyński topór bojowy 1 1500
Teleportacja do tawerny 1 500
Strzała 120 1
Bełt 115 1

Rozdział IV Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Lekki miecz dwuręczny 1 750
Wielki topór 1 900

Rozdział V Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Strzała 120 1
Bełt 115 1

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Tawerna Orlana jest przepełniona ludźmi, którzy niegdyś pracowali na farmach Bengara i Sekoba. Wśród zatrudnionych znajdują się m.in. Rega i Babera.

Orlan posiada klucz do platformy teleportacyjnej. Nie ma z niej pożytku, przez co Velaya po poproszeniu karczmarza o udostępnienie klucza do platformy otrzymuje go bez wahania.

Karczmarz handluje dobrym orężem, łukami, mapami i żywnością. Jest jedyną osobą, która sprzedaje baranie kiełbasy. Z pancerzy pozostał mu tylko skórzany.

Po przeprowadzce Regi i Babery na farmę Fellana zwalnia się jeden pokój, bohaterka może więc go wynająć. Cena najmu wzrasta do 70 sztuk złota na tydzień.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Orlan został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli Bezimienny jest paladynem lub magiem ognia (w Nocy Kruka również jako członek Wodnego Kręgu) może nocować w karczmie za darmo.
  • Jeśli Bezimienny nie jest paladynem ani magiem ognia, a wynajmie w karczmie pokój, Orlan będzie co tydzień żądał od Bezimiennego 50 sztuk złota, nawet jeśli ten nie będzie chciał już nocować u Orlana.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice również występuje postać o imieniu Orlan, który jest strażnikiem kopalni.
  • W Gothic II: Noc Kruka Orlan jest nieśmiertelny.