Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy postaci występującej w Gothic II. Zobacz też: Orik (Gothic).

Orik – postać występująca w Gothic II. Jest to paladyn przebywający na zamku w Górniczej Dolinie.

Przed akcją gry[]

Stacjonował w Vengardzie. Jest oficerem strategicznym króla, z którego rozkazu on i stu innych paladynów przybyło na wyspę Khorinis w celu zgromadzenia jak największej ilości rudy potrzebnej do II wojny z orkami.

Gothic II[]

Jest doradcą kapitana Garonda. Z polecenia Jergana Bezimienny mówi Orikowi o tym, że jego brat nie żyje, na co Orik odpowiada, że Innos wystawia go na ciężką próbę. W dzień rezyduje w głównej sali zamku, a w nocy śpi w swojej komnacie na górze. W IV rozdziale zleca Bezimiennemu misję zabicia Hosh-Paka, szamana i wodza orków. Informuje także bohatera o prawdopodobnych miejscach, w których mogą znajdować się smoki.

Zlecane zadania[]

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Po śmierci Hosh-Paka daje Bezimiennemu jeszcze jedno zadanie. Polega ono na zabiciu czterech orkowych kapitanów dowodzących oblężeniem zamku. Bohater zabija dowódców po cichu i zostaje wynagrodzony przez paladyna. Kiedy zamek ulega oblężeniu, Orik trafia do lochu, z którego wydostaje go Bezimienny. Wraz z innymi paladynami wyrusza do fortu Azgan, a następnie na farmę Onara. Później bierze udział w bitwie z orkami. W siódmym rozdziale nie odgrywa ważniejszej roli – bohater nie może z nim nawet porozmawiać.

Orik w Returning 2.0

Bumshak[]

Po szturmie na zamek dowódcom udaje się uciec. Jednak radość nie trwa długo – Bumshak na zlecenie Ur-Shaka odnajduje i zabija Parcivala, Orika i Garonda.

Velaya – Historia wojowniczki[]

Orik zmienia wiarę z Innosa na Beliara i wraz z innymi odszczepieńcami udaje się na północny wschód wyspy. W jaskini, gdzie wcześniej znajdowała się runa potrzebna podczas próby ognia, założył świątynię ku czci boga ciemności. Zniszczył wraz z innymi wyznawcami kilka posągów Innosa i zabił niewinnych ludzi. Podczas spotkania z Velayą przedstawia się jako najwyższy kapłan. Opowiada o swoich planach zawładnięcia wyspą. Wspomina o armii orków i organizacji szpiegowskiej. Wyczuwając podstęp ze słów bohaterki, każe jej odmówić jedną z modlitw. Wojowniczka jednak żadnej modlitwy nie zna, czym powoduje walkę z wyznawcami Beliara. Po krótkiej walce upadły paladyn ginie.

Orik w Velaya – Historia wojowniczki

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Górnicza Dolina została zaatakowana przez orków, tym samym Orik został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Advertisement