FANDOM

Zalążek artykułu
Ta strona jest zalążkiem artykułu! Możesz pomóc Gothicpedii rozwijając ją!
Artykuł niekanoniczny

Opuszczony szyb – lokacja występująca w modyfikacji Podróżnik – Za liniami wroga do gry Gothic II: Noc Kruka.

Opis Edytuj

To długi podziemny tunel, ciągnący się od Gadiukinowa do obozowiska Dziadka, znajdującego się w pobliżu opuszczonej chaty. Wewnątrz roi się od nieumarłych i innych śmiertelnie niebezpiecznych stworzeń. Wszędzie leżą porozrzucane przedmioty, pozostawione przez uciekających ludzi.

Przed akcją gry Edytuj

Niewiele wiadomo o przeszłości tego miejsca. Wiele lat wcześniej założono tam kopalnię, którą szybko opuszczono i zamknięto.

Podróżnik – Za liniami wroga Edytuj

Po zniknięciu Kulibina, bohater wyrusza na bezowocne poszukiwania. Okazało się, że kowal poszedł w góry w poszukiwaniu nowych złóż, a wąska ścieżka została zasypana ciężkimi głazami. Ostatnią nadzieją na ominięcie gór jest przeprawa przez od dawna nieczynną kopalnię, o której wspomina stary Kuźmicz. Tolik dorabia klucz do wejścia, a Podróżnik wraz z dwójką towarzyszy udaje się na śmiertelnie niebezpieczną wyprawę. Podczas podziemnej wędrówki, cała trójka kilkakrotnie ściera się z ożywieńcami i rozwścieczonymi bestiami. W połowie drogi do wyjścia towarzysze zawracają, a agent samotnie kontynuuje morderczą przeprawę. Ostatecznie udaje mu się wyjść z kopalni po drugiej stronie gór.