Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy lokacji występującej w Gothic i Gothic II. Zobacz też: Opuszczona kopalnia (zadanie).

Opuszczona kopalnia – jedna z kopalni w Górniczej Dolinie, znajdująca się przy drodze z placu wymian do Starego Obozu.

Przed akcją gry[]

Jest pierwszą kopalnią, z której wydobywano rudę. Po wielkim buncie została wcielona do Starego Obozu. Jest od dawna nieużywana z powodu wypadku, jaki się tam zdarzył. Od kopacza Grimesa ze Starej Kopalni, Bezimienny dowiaduje się, że powodem zawalenia się kopalni było pęknięcie podpór.

Gothic[]

Jest nieużywana, wokół niej można znaleźć kilof i pałkę oraz kilka innych przedmiotów, które prawdopodobnie pozostawili po sobie uciekający kopacze. Tereny wokół kopalni zamieszkują młode ścierwojady i młode kretoszczury.

Gothic II[]

Znajduje się tam jedyne bezpieczne przejście przez przełęcz. Nadal jest nieużywana, tereny wokół są opustoszałe i przez nikogo niezamieszkane. To do niej bohater ma zaprowadzić Bilgota, Diego i Talbina, którzy chcą się wydostać z Doliny. Kilku starych przyjaciół Bezimiennego przedostało się przez nią i dotarło do Khorinis.

Gothic Playable Teaser[]

Zwój GPT.png
Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

Kopalnia jest od dawna nieużywana. W jej pobliżu znaleźć można skrzynię, kilka strzał, kilof oraz dziko rosnące borówki. Na polanie nad kopalnią znajduje się zębacz, którego mięso Bloodwyn jest winny szkodnikom z Nowego Obozu, oraz wieża sygnałowa, której zgaszenie jest niezbędne do ukończenia Gothic Playable Teaser.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Kopacz Grimes opowiada prawdziwą historię tej kopalni. Mówi, że najpierw zaczęły się walić głazy i kamienie. Jednak kopalnia nie zawaliła się, więc strażnicy uprzątnęli ją i odnaleźli jaskinię prześwitującą niebieskim światłem. Kilku kopaczy i strażników wyruszyło na zwiad, myśląc o wielkich złożach rudy. Po momencie wszyscy usłyszeli przeraźliwy krzyk i okazało się, że byli tam nieumarli. Niewielu osobom udało się uciec, a Grimes w trakcie ucieczki ukradł klucz strażnika, który zabrał buteleczkę więźnia i gdzieś ukrył skarb. Radzi bohaterowi, aby tam nie szedł, jeśli jednak udałoby mu się przeżyć, chciałby wiedzieć, co się tam dzieje. Wnętrze kopalni zamieszkują pełzacze, ożywieńcy i demony. W najgłębiej położonym pomieszczeniu znajduje się Sfera wody.

Golden Mod[]

Można się do niej dostać. W środku znajduje się postać imieniem Kosa, kilka kufrów z różnymi zwojami, jedzeniem i bronią oraz pełzacze i pełzacze wojownicy.

Edycja Rozszerzona[]

Kopalnię zamieszkują nieumarli, wskrzeszeni przez mrocznego nekromantę.

Mroczne Tajemnice[]

Na wzniesieniu nad opuszczoną kopalnią znajduje się chata, w której mieszka alchemik ze swoim bratankiem lub siostrzeńcem - Popo.

Dostęp[]

W Gothic kopalnia jest zamknięta, a w Gothic II nie można jej zwiedzać, gdyż służy jedynie jako przejście pomiędzy Górniczą Doliną a Khorinis. Można do niej wejść w wielu modyfikacjach, takich jak:

Ciekawostki[]

  • W Gothic można wejść do środka kopalni za pomocą kodów, jednak po załadowaniu lokacji gracz zobaczy czarną pustkę. Nie będzie też można wrócić na zewnątrz.
  • Mimo, że w grze kopalnia nie występuje, to w plikach gry znajduje się zen opuszczonej kopalni, który został wykorzystany w kilku modyfikacjach, jak np Gothic Edycja Rozszerzona.
  • Opuszczona kopalnia jest niewykorzystanym pomysłem twórców gry. Prawdopodobnie nie została dokończona ze względu na brak czasu.
  • Michael Hoge w wywiadzie dla gothicz.net powiedział, że część ekipy Piranha Bytes pracowała nad dodatkiem do pierwszej części serii, lecz nie dokończono projektu. W dodatku miało pojawić się wnętrze kopalni.
Advertisement